• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

«قهرمان» قهرمانانی که فراموش شد/ پدر شهیدان پورزند را دریابید

  • 24 دی 1401 - 12:57
«قهرمان» قهرمانانی که فراموش شد/ پدر شهیدان پورزند را دریابید

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش ایران شهدای بسیاری را در طول دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم کشور کرده است که در میان آنها برادران پورزند (ایرج، سیروس و شاهین) از چهره های شاخص هستند.
این سه شهید از قهرمانان کشتی کشور بودند که به فیض شهادت نایل شدند و از زمان شهادت تاکنون هر ساله با برگزاری مراسمی یاد و خاطره این سه پهلوان گرامی داشته می شود.
در سالهای بعد از شهادت این سه کشتی گیر، مراسم های زیادی برگزار شد و از احمد پورزند پدر آنها تجلیل شد. حتی در اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی شاهد و ایثارگر، این پدر به عنوان «قهرمان قهرمانان» انتخاب و تجلیل شد.

این عناوین و البته عنوان های دیگر مربوط به همان مراسم هاست چرا که این پدر مدتهاست با مشکلات بیماری و تبعات ناشی از آن دست به گریبان است اما مسئولان ورزش و سایر نهادها سراغی از او نمی گیرند.
پدر شهیدان پورزند در دو هفته قبل به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد و نیاز به حمایت و رسیدگی دارد اما به گفته پیشکسوتانی که پیگیر وضعیت او هستند، وی شرایط مناسبی ندارد و به حمایت های وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، بنیاد شهید و سایر نهادها نیاز دارد.
نگهداری از این پدر برعهده مادر شهیدان پورزند با ۸۰ سال سن است که او هم به دلیل بیماری توان لازم برای رسیدگی به وی را ندارد.
امید است که مسئولان ورزش کشور تا دیر نشده به کمک پدر شهیدان پهلوان ورزش ایران بشتابند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.