• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

قهرمان برترین های بدمینتون ایران مشخص شد

  • 10 دی 1401 - 12:28
قهرمان برترین های بدمینتون ایران مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدمینتون، مسابقات رنکینگ برترین ها از ۵ دی ماه با حضور ۴۳ بازیکن برتر کشور در دو جدول یک نفره و دو نفره در کمپ تیم های ملی آغاز شد. جدول مقدماتی و همچنین جدول اصلی نیز به صورت دوره ای و یک چهارم نهایی به صورت حذفی برگزار شد.
در قسمت یک نفره مهران شهبازی از کردستان توانست به مقام قهرمانی دست یابد و علی حیاتی از کرمانشاه بازیکن ملی پوش جوان نایب قهرمان این دوره از رقابتها شد.
صالح سنگتراش از سیستان و بلوچستان و ارشیا عمل کننده از البرز به مقام سوم مشترک رسیدند که علی حیاتی و ارشیا عمل کننده با حضور در این مرحله جز شگفت سازان این دوره از رقابتها بودند.
۸ بازیکن برتر یک نفره: مهران شهبازی از کردستان، علی حیاتی از کرمانشاه، صالح سنگتراش از سیستان و بلوچستان، ارشیا عمل کننده از البرز، سالار بیات از زنجان، امیرحسین حسنی از زنجان، محمد پایروند از تهران و مهدی انصاری از زنجان
در قسمت دو نفره تیم دو نفره صالح سنگتراش و محمد مهدی میرشکاری از سیستان و بلوچستان سنت شکنی نکردند و همچون دو رنکینگ سطح ۲ قبلی توانستند قهرمان دو نفره رنکینگ برترین ها شوند. تیم دو نفره مسعود پیروزی از گلستان و علیرضا قاسمی از زنجان با غلبه بر تیم های دو نفره قدرتمندی در مرحله جدول اصلی و نیمه نهایی توانستند به مرحله فینال راه پیدا کنند و نایب قهرمان این دوره از رقابتها شوند.
تیم دو نفره عرفان شاه حسینی و امیرحسین نورعلیان از تهران و رضا و مهران شهبازی از کردستان به مقام سوم مشترک این دوره از رقابتها دست یافتند.
رنکینگ برترین ها از لحاظ امتیاز از رنکینگ های سطح ۲ و ۳ دارای امتیاز بیشتری می باشد. برگزاری این رنکینگ در ماه قبل از مسابقات بین المللی فجر از نظر جمع آوری امتیاز برای پوشیدن پیراهن تیم ملی برای بدمینتون بازان از اهمیت بالایی برخوردار است.
۹ داور حاضر در این دوره از رقابتها، برگزیدگان دوره ی کلینیک داوری بودند که در امتحان تئوری که به زبان انگلیسی گرفته شده بود موفق به کسب نمره قبولی شده بودند و از ۵ لغایت ۸ دی ماه ارزیابی عملی این داوران در این دوره از رقابتها انجام گرفت.
در مراسم اختتامیه آقای محمد فرجی نایب رییس فدارسیون بدمینتون، آقای فرشاد نصرتی دبیر فدراسیون، آقای مهاجر رییس کمیته داوران فدراسیون و آقای نیکزاد شیری مربی تیم ملی حضور داشتند و مدال و جوایز برگزیدگان را اهدا کردند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36671

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.