• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

قنبری: حضور هشت کشور در رقابت های بین المللی تکواندو قطعی شده است

  • 08 مهر 1400 - 20:01
قنبری: حضور هشت کشور در رقابت های بین المللی تکواندو قطعی شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اشرف قنبری درباره میزبانی ایران در رویدادهای بین‌المللی تکواندو، افزود: فدراسیون تکواندو قرار بود، فروردین سال گذشته میزبان سه رویداد بین‌المللی جام باشگاه‌های آسیا، جام فجر و مسابقات آزاد آسیا باشد که به علت شیوع کرونا این رقابت‌ها به تعویق افتاد.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو درباره مبلغ ورودیه این سه رویداد بین‌المللی، گفت: همه مسابقات بین‌المللی در دنیا صد دلار به عنوان ورودیه از تکواندوکاران می‌گیرند، اما فدراسیون تکواندو برای رقابت‌های جام فجر و جام آزاد آسیا مبلغ ۷۰ دلار را اعلام کرده است. حضور تیم‌های ایرانی در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا رایگان است، اما تیم‌های خارجی باید مبلغ ۴۰۰ دلار برای نام نویسی بپردازند.

قنبری گفت: دهه سوم مهر امسال هر سه مسابقه بین‌المللی به میزبانی تهران برگزار می‌شود. این رقابت‌ها با تمهیدات ویژه کرونایی مثل همه جای دنیا اجرا خواهد شد و برای اسکان شرکت کنندگان داخلی و خارجی هتل استقلال تهران را در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: سالنی برای برگزاری مسابقات سالنی در همان هتل استقلال برنامه‌ریزی شده است تا تکواندوکاران از بدو ورود تا برگزاری مسابقات در سلامت و قرنطینه باشند. کارت واکسن اجباری نیست، اما همه شرکت کنندگان باید ۴۸ ساعت قبل از برگزاری مسابقات تست کرونا (PCR) منفی داشته باشند.

مسئول کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون تکواندو در خصوص برگزاری دهمین دوره مسابقات تکواندو جام باشگاه‌های آسیا، افزود: این مسابقات ۲۱ مهر به صورت یک روزه و فقط در بخش مردان در تهران برگزار می‌شود. برنامه‌ریزی رقابت‌ها سال گذشته انجام شده و با تعویق آن تغییری در سهمیه‌ها نداریم. برگزاری مسابقات بانوان هم از سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

قنبری گفت: تیم‌های شهرداری ورامین (قهرمان دوره قبل آسیا) و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان تیم‌های اول و دوم لیگ برتر و تیم لوازم خانگی کن به عنوان قهرمان لیگ دسته اول نقش جهان به عنوان تیم‌های ایرانی سهمیه حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را دارند.

تا امروز از عراق (۲ تیم)، هند، افغانستان، پاکستان و عمان نیز به عنوان تیم‌های خارجی برای این مسابقات نام نویسی کرده‌اند.

قنبری با اشاره به برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی جام فجر، گفت: ۲۲ مهر مسابقات بانوان و ۲۳ و ۲۴ مهر رقابت‌ها در بخش مردان برگزار می‌شود. با وجود محدودیت‌ها، تکواندوکاران داخلی استقبال خوبی کرده‌اند و در هر بخش ۱۰۱ نفر نام نویسی کرده‌اند که کاپ تیمی هم اهدا می‌شود.

وی افزود: برای این رقابت‌ها بهترین تکواندوکاران رده بندی لیگ‌های مختلف، نفرات اول تا سوم مسابقات کشوری و مدال‌آوران رقابت‌های بین‌المللی مجوز حضور دارند تا کیفیت فنی مسابقات افزایش یابد و این طور نیست که هر فرد بدون سابقه‌ای اجازه شرکت در مسابقات را داشته باشد.

رقابت‌های آزاد آسیایی هم ۲۵ و ۲۶ مهر در بخش بانوان و با حضور ۱۱۰ تکواندوکار برگزار می‌شود و در رده مردان هم مسابقات با شرکت ۱۳۰ ورزشکار، ۲۷ و ۲۸ مهر پیگیری خواهد شد.

وی افزود: برای مسابقات جام فجر و آزاد آسیا، تکواندوکارانی از کشورهای روسیه، ارمنستان، عراق، هند، ترکیه، افغانستان، پاکستان، عمان و ایران حضور دارند و مهلت نام نویسی تا پایان وقت اداری فردا اعلام شده است.

قنبری گفت: هر سه رویداد بین‌المللی تکواندو تهران دارای ۱۰ امتیاز در رده بندی المپیکی است و جوایز نقدی هم پرداخت نمی‌شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7605

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.