• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

قم، برزیل فوتسال ایران است

  • 29 اردیبهشت 1401 - 10:44
قم، برزیل فوتسال ایران است

علی رادپور، مدیرعامل باشگاه فوتسال فردوس قم، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در سال‌های اخیر با مدیریت و سرپرست باشگاه فوتسال فردوس آشنایی ایجاد شده بود و به خاطر دغدغه‌هایی که در تیم فردوس وجود داشت مدیریت باشگاه، هیأت مدیره و هیأت فوتبال استان، مدیر عاملی این باشگاه را پیشنهاد کردند.

وی ادامه داد: در دهه ۷۰ به عنوان پیشکسوت فوتبال استان فعالیت می‌کردم و حدود ۲۱ سال فوتبال بازی کردم و سابقه بازی در اکثر باشگاه‌های بومی استان را داشته‌ام و با محیط ورزش و فوتبال بیگانه نیستم و با دغدغه‌های این رشته آشنایی دارم.

وی بیان کرد: زمانی که مدیریت باشگاه را به عهده گرفتم تأکید کردم که اختیارات کامل می‌خواهم و تصمیم ندارم به‌عنوان یک مدیر فرمایشی فعالیت داشته باشم؛ زیرا سازوکار و ایده‌هایی برای این کار دارم.

وی افزود: در قراردادی که در هیئت فوتبال ثبت شد ۹ بند در آن وجود دارد از جمله اینکه هیئت مدیره فعلی باید با نظر مدیرعامل عوض شود و اگر بدهی در دوره مدیریت‌های قبلی وجود دارد باید با مالکان قبلی باشد و نحوه هزینه مبلغی که اسپانسری می‌دهد باید با نظر مدیرعامل باشد؛ زیرا با توجه به اینکه در بالاترین سطح فوتسال کشور یعنی لیگ برتر فعالیت می‌کنیم همه هزینه‌ها باید تخصصی و حرفه‌ای باشد.

رادپور گفت: چشم داشت مالی به این کار ندارم و فقط برای کمک آمده‌ام؛ زیرا برای جوانان این شهر دغدغه دارم و آبروی و اعتبار خود را گذاشته‌ام تا با یاری خدا و کمک مسئولین استان، اتفاقی بزرگ در قم رقم زده شود.

وی ادامه داد: هم‌زمان با به عهده گرفتن مدیریت باشگاه، مدیریت ورزشی استان نیز تغییر کرد که تا آشنا شدن مدیریت جدید با فضای ورزشی استان، مدتی زمان لازم است.

مدیرعامل باشگاه فردوس قم اظهار کرد: با توجه به اینکه این تیم، سرمایه استان قم است به کمک مدیران استانی نیاز داریم؛ اما متأسفانه حمایتی دریافت نکردیم.

وی با اشاره به اینکه دست یاری به سمت همه مسئولین استانی دراز می‌کنیم، بیان کرد: ما انتظار حمایت مالی نداریم اما یک قرار ملاقات و نامه‌نگاری ساده را انجام نمی‌دهند به همین خاطر انتظار داریم اهالی رسانه مشکلات ما را منعکس کنند.

رادپور بابیان اینکه درست است که این باشگاه متعلق به بخش خصوصی است اما از سرمایه‌های استان قم محسوب می‌شود، گفت: مالک باشگاه تصمیم داشت که امتیاز باشگاه را واگذار کند اما هیأت فوتبال و مدیر ورزشی استان مخالفت کردند.

وی بابیان اینکه مسئولین استانی باید با حمایت از شرکت‌ها، آن را به سمت ورزش هدایت کنند، اضافه کرد: البته مسئولین مساعدت‌هایی کردند که امیدواریم در حد حرف نباشد.

وی با اشاره به اینکه برای اسپانسری و نام باشگاه با چند شرکت و صنعت‌گر قمی مذاکراتی صورت گرفته است، اظهار کرد: ۲۳ پخش مستقیم استانی از صداوسیما، تبلیغات دور زمین، بیلبوردها و بنرها، تغییر نام باشگاه به اسم اسپانسر از جمله مزیت‌هایی است که اسپانسر می‌تواند از آن استفاده کند که با توجه به اینکه فوتسال قم و ایران طرفداران زیادی دارد ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در ورزش است.

مدیرعامل باشگاه فوتسال فردوس قم با تأکید بر اینکه اگر اسپانسر نیاید امتیاز باشگاه از بین می‌رود، اظهار کرد: از مردم، مسئولین و شرکت‌های خصوصی و دولتی تقاضا می‌کنیم که به این ظرفیت توجه کنند.

وی بابیان اینکه این تیم آینده خوبی دارد و هر کسی به ما کمک کند ضرر نکرده است، گفت: سرمایه‌گذاران مطمئن باشند این کار تبلیغات و سرمایه‌گذاری است و هزینه نیست؛ زیرا با ۲۰ درصد هزینه‌های تبلیغات مرسوم می‌توانند به خواسته شان برسند زیرا فوتبال و فوتسال در ایران طرفداران زیادی دارد به همین خاطر بهتر دیده می‌شوند.

رادپور ادامه داد: برای مثال مجتمع فردوس بیان می‌کند که راضی هستند و خروجی مورد نظر را کسب کرده‌اند همچنین سوهان محمد سیما نیز بیان می‌کند که ظرفیت تولیدشان بعد از تبلیغات بر روی پیراهن تیم فردوس چند برابر شده است.

وی بیان کرد: برای این تیم برنامه بلند مدت داریم، اما امسال تیم را با هزینه پایین بسته‌ایم تا بتوانیم در لیگ برتر باقی بمانیم مگر اینکه اسپانسری پیدا شود که سهمیه آسیایی و یا جایگاهی بالایی بخواهد.

وی عنوان کرد: فصل گذشته تیم‌هایی بودند که چند برابر قم هزینه کردند اما به دسته یک سقوط کردند اما استان قم با کمترین هزینه بهترین خروجی را داشت که همه کارشناسان نیز این امر را تائید می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه فوتسال فردوس قم اضافه کرد: سال گذشته دو بازیکن این تیم ملی پوش شدند همچنین مسعود عباسی، پدیده نوظهور فوتسال، نیز ۱۵ گل به تیم‌های مدعی و مطرح زد و به مسابقات امید آسیایی تایلند دعوت شد همچنین با دعوت وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی، به مسابقات آسیایی قرقیزستان رفت و در مدت یک سال فعالیت در باشگاه لیگ برتری فوتسال فردوس مطرح شد.

فردوس قم در فصل بعدی چگونه بسته می‌شود؟

وی بابیان اینکه با توجه به اینکه بودجه باشگاه هنوز مشخص نیست نتوانستیم با سرمربی به نتیجه برسیم، اظهار کرد: زر خانلی، مربی فنی و توانا است و به لحاظ اخلاق، رفتار و ارتباط با بازیکن‌ها بسیار راضی هستیم و از گزینه‌های اصلی هست؛ البته گزینه‌های داخل استان و خارج استان دیگر نیز مدنظر هستند.

رادپور بیان کرد: در رابطه بازیکنان نیز چند بازیکن کلیدی را حفظ کرده‌ایم و با مسعود عباسی و دو بازیکن دیگر و گلری از ساوه تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است، اما اگر این وضعیت ادامه داشته باشد و اسپانسری پیدا نشود بازیکنان را از دست می‌دهیم.

استعدادیابی را جدی می‌گیریم

وی بابیان اینکه استعدادیابی یک سرمایه‌گذاری برای سال‌های آینده باشگاه است، گفت: در رابطه با استعدادیابی نیز اقداماتی انجام شده است و فراخوان داده شده که واجدین شرایط در روز ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ برای تست فوتسال به سالن شهید حیدریان مراجعه کنند.

مدیرعامل باشگاه فوتسال فردوس قم با اشاره به اینکه باشگاه فردوس سال گذشته چند چهره از جمله مسعود عباسی را به فوتسال معرفی کرد، افزود: امیدواریم که امسال نیز بتوانیم چند چهره از تیم امید و پایه‌های آکادمی فردوس برای تیم بزرگ‌سالان جذب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه قم مهد فوتبال ایران و آسیا بوده و خواهد بود، اظهار کرد: سال گذشته همه بازیکنان تیم فردوس بومی بودند و امسال نیز فقط یک گلر از شهر دیگر جذب کرده‌ایم و سایر بازیکنان بومی هستند.

رادپور بابیان اینکه فوتسال ایران در آسیا حرف برای گفتن دارد و حتی سابقه کسب رتبه چهارم جام جهانی را دارد، اضافه کرد: باشگاه‌ها پشتیبان تیم ملی هستند.

وی با اشاره به اینکه در همه تیم‌های فوتسال کشور ردپایی از بازیکن و یا مربی قمی وجود دارد، اضافه کرد: فوتسال قم پرطرفدارترین فوتسال در ایران و خاورمیانه است و تراکم هواداری آن حتی بیشتر از تهران است.

 مدیرعامل باشگاه فوتسال فردوس قم بابیان اینکه از اصحاب رسانه می‌خواهیم که صدای فوتبال و فوتسال استان باشند، یادآور شد: قم برزیل فوتسال ایران است؛ اما باید خودمان را باور کنیم و از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: برای حضور تماشاگران در فصل آینده نیز ملاک مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است که بر اساس گفته‌ها بازی‌ها با تماشاگر خواهد بود اما میزان استفاده از ظرفیت سالن باید به مجموعه‌های ورزش ابلاغ شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=22075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.