• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

قطر: لباس فارغ التحصیلی اروپایی‌ها هم برگرفته از سنت‌های عربی است

  • 04 دی 1401 - 12:50
قطر: لباس فارغ التحصیلی اروپایی‌ها هم برگرفته از سنت‌های عربی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، در مراسم اختتامیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که با قهرمانی تیم ملی فوتبال آرژانتین همراه شد، اتفاقی رخ داد که به مذاق رسانه های اروپایی خوش نیامده است.
در جریان این مراسم ، امیر قطر پیش از بالابردن جام از سوی لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین، لباس سنتی کشورهای عرب های حاشیه خلیج فارس را بر تن وی کرد.
در ادامه، لیونل مسی نیز با همین لباس به روی سکو رفت در جمع دیگر بازیکنان تیم ملی فوتبال آرژانتین در خاطره ای که از یادها محو نخواهد شد، جام قهرمانی را بالا برد.
اما اقدام امیر قطر در پوشیدن این لباس سنتی بر تن مسی به مذاق اصحاب رسانه در قاره اروپا خوش نیامده و از همان ابتدا انتقاداتی تند علیه این اتفاق، مطرح شد.
«لولوه الخاطر» معاون وزیرخارجه قطر در توئیتی در این باره نوشت: وضعیت دیوانه کننده ای بر اهالی رسانه در اروپا خیمه زده است، آنها پس از اینکه مسی لباس سنتی عربی (البشت) را بر تن کرد، لب به انتقاد گشوده و عقده های استکباری خود بر فرهنگ ملل مختلف جهان را نمایان کرده اند.
وی در ادامه نوشت: اروپایی ها خودشان این آیین را با پوشیدن ردای سیاه در جشن فارغ التحصیلی انجام می دهند ، که در اصل یک سنت عربی است که از سال ۸۵۹ میلادی بنیان نهاده شده است.
معاون وزیرخارجه قطر در ادامه تاکید کرد: طنز ماجرا این است که خود اروپایی ها این مراسم را در تمام مراسم فارغ التحصیلی شان انجام می دهند و این یک سنت عربی است که از دانشگاه القرویین که توسط «فاطمه الفهری» تاسیس شد، از سال ۸۵۹ میلادی رواج یافته است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36313

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.