• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

قطار مسافری تهران-کربلا تا پایان امسال فعال خواهد بود

  • 13 شهریور 1401 - 13:50
قطار مسافری تهران-کربلا تا پایان امسال فعال خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید میعاد صالحی شب گذشته در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ با بیان این که در حوزه لکوموتیو ۲ هزار میلیارد تومان بدهی به ما رسیده است، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته بنای ریل گذاری به گونه‌ای بوده است که در بسیاری از مناطقی که بار داریم ریل گذاری صورت نگرفته است و در بخش‌هایی که ریل گذاری صورت گرفته است، بار نداریم؛ در سطح کلان برای اینکه نقشه راه داشته باشیم توسعه خطوط ریلی راهبردی در بحث مسافری را در دستور کار خود قرار داده ایم.
وی با بیان این که ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار سالانه به بخش حمل و نقل ریلی تخصیص نیافته است و این بخش را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است، افزود: در بخش تولید لوکوموتیو بخش خصوصی ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است. ۱۳۶۶ واگن باری نو، ۳۳ لوکوموتیو و ۶۴ واگن مسافری بازسازی شد و ۴ واگن خودکشش هم در این بخش تأمین شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که حوزه ریلی در بخش مسافری در یک دهه گذشته چندان سود نداشته و دولت در این بخش حمایت لازم را نکرده است مطرح کرد: متأسفانه سازمان برنامه کم لطفی در تخصیص اعتبار داشته است و همین باعث شده است سن ناوگان ریلی در بخش مسافری افزایش یابد.
صالحی یادآور شد: در ۴ ماه امسال ۹.۶ میلیون نفر جابه جا شده اند که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد جابه جایی و ۲۲ درصد کاهش تأخیرات را داشته ایم، در مجموع حمل باری و مسافری طی ۴ ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد کرده است.
وی با اشاره به افتتاح بزرگترین بندر خشک ریلی با وسعت ۷۰۰ هکتار گفت: این مرکز دارای ۱۸ خط ریلی است و به عنوان یک مرکز لجستیک مهم به شمار می‌رود. همچنین حوزه بهسازی و بازسازی خطوط رشد ۲۰۰ درصدی داشته و ۳ هزار میلیارد تومان برای اعتبار آن نیاز است، از طرفی ۱۱۱ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان، یزد و لرستان آماده بهره برداری است.
مدیرعامل راه آهن یادآور شد: در مسیرهای ریلی در اربعین سفرها را ۱۰۰ درصد افزایش داده ایم. قطار تهران کربلا را برای کل سال در نظر گرفته ایم که این خط فعلاً سه ماه به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28563

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.