• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

قضات به اسناد حقوقی در آرشیو ملی دسترسی پیدا می کنند

  • 08 شهریور 1400 - 14:32
قضات به اسناد حقوقی در آرشیو ملی دسترسی پیدا می کنند

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه قوه‌قضاییه، تفاهم نامه همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی و پژوهشگاه قوه‌قضاییه در راستای رفع نیازهای علمی کشور و نظام جمهوری اسلامی امضا شد.

در مراسم امضای تفاهم‌نامه که بین دکتر سید حجت اله علم‌الهدی، رئیس پژوهشگاه قوه‌قضاییه و دکتر حامد ایرانشاهی، مدیرکل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد، طرفین ضمن تأکید بر نقش اسناد در پژوهش‌های تاریخ حقوق و استعلامات مکرر مراجع قضائی از اسناد تاریخی قوه‌قضاییه که در آرشیو ملی نگهداری می‌شود، بر ایجاد همکاری علمی فی‌مابین تأکید کردند.

سید حجت اله علم‌الهدی نیز بر عزم راسخ پژوهشگاه قوه‌قضاییه بر استفاده از اسناد تاریخی حقوقی و قضائی به عنوان یک منبع قابل اتکا در پژوهش‌های حقوقی با هدف رفع معضلات دستگاه قضا تأکید کرده و تأسیس مرکز اسناد حقوقی در پژوهشگاه در دو سال اخیر را با همین هدف بیان کرد.

همچنین ایرانشاهی به فقدان پژوهش‌های روشمند تاریخ حقوق و به تبع آن عدم استفاده از اسناد تاریخی در روند تحقیقات حقوقی و همچنین فقدان مطالعات و مرکزی جهت پژوهش‌های تاریخ حقوق اشاره کرد.

در این مراسم، همچنین تسهیل دسترسی پژوهشگران و قضات به پرونده‌ها و اسناد حقوقی قوه‌قضاییه در آرشیو ملی با هدف کاهش اطاله دادرسی مورد تاکید قرار گرفت و موافقت‌نامه راه‌اندازی «سامانه اسناد حقوقی کشور» میان طرفین امضا شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3871

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.