• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

قارداشی: متقاضی اعزام کامل تنیس روی میز به بازی‌های آسیایی هستیم

  • 28 آذر 1401 - 12:16
قارداشی: متقاضی اعزام کامل تنیس روی میز به بازی‌های آسیایی هستیم

مهرداد علی قارداشی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور در نشست تخصصی برگزار شده با تیم کارشناسی – متشکل از مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش – در مورد مسائل مطرح در این نشست و نتایج آن توضیح داد.
وی گفت: در این نشست برنامه‌های اردویی و اعزام‌های تیم‌های ملی مردان و بانوان تا زمان حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو و نهایت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از طرف فدراسیون تشریح شد ضمن اینکه گزارشی هم از شرایط کلی ملی پوشان، آمادگی آنها، اسپانسر و همچنین شرایط کسب سهمیه برای المپیک ارائه شد.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز با یادآوری اینکه سرمربیان تیم‌های ملی مردان و بانوان در این نشست شرکت نداشتند، خاطرنشان کرد: ابتدا قرار بر حضور مربیان بود، بعد مقرر شد که آنها به صورت آنلاین کنار ما باشند اما در نهایت حضور مربیان منتفی شد. بنابراین در نشست‌های تکمیلی که با حضور آنها برگزار خواهد شد در مورد مسائل فنی به صورت دقیق بحث و بررسی خواهد شد اما در این نشست هم بر اساس گزارش‌های ارائه شده، ارزیابی‌های اولیه صورت گرفت.
قارداشی در مورد ترکیب تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی و اینکه «آیا در این نشست در این زمینه هم صحبتی مطرح و نتیجه‌ای مصوب شد؟»، تصریح کرد: قرار است در جلسات آتی در این مورد نتیجه گیری اما فدراسیون تنیس روی میز خواستار حضور در هانگژو با ترکیب کامل در هر دو بخش مردان و بانوان است همانطور که در بازی‌های آسیایی اندونزی هم ترکیب کامل و چهار نفره در هر دو بخش داشتیم.
وی در این زمینه ادامه داد: احتمال اینکه اینگونه نتیجه گیری شود که بازیکن رزرمی در این اعزام نداشته باشیم، وجود دارد اما این مسئله اصلاً نه منطقی است و نه به لحاظ فنی درست است. شرایط اقتصادی کشور را درک می‌کنیم اما اینکه یک تیم بدون بازیکن رزرو راهی رویداد مهمی شود اصلاً درست نیست. از طرفی برای حمایت از تنیس روی میز و کمک به رشد بیشتر این رشته باید شرایطی مهیا شود که بتوانیم ترکیب کامل را در هانگژو داشته باشیم. درست نیست که به خاطر یک نفر ترکیب ناقص داشته باشیم.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز همچنین در مورد مدال آوری و اینکه «در نشست برگزار شده در مورد کسب مدال هم قولی داده شد؟»، گفت: در این زمینه هم صحبت‌هایی مطرح شد به خصوص که در بازی‌های آسیایی اندونزی، نوشاد عالمیان بعد از نیم قرن صاحب مدال برنز شد. قطعاً انتظارات از تنیس روی میز برای این دوره بازی‌های آسیایی متفاوت از همیشه است اما با این حال هیچ قولی بابت مدال ندادیم چون معقول و منطقی نیست.
قارداشی در توضیح این موضوع گفت: بازیکنی که در اندونزی برای صعود به فینال، نوشاد را ۳ بر صفر شکست داد در مسابقات اخیر ۴ بر ۲ مغلوب نوشاد شد. منظور این است که نوشاد عالمیان در این سطح از آمادگی قرار دارد و طی این مدت چنین رشد قابل توجهی داشته است اما از طرفی بازیکنی که در اندونزی قهرمان شد، در المپیک توکیو نایب قهرمان شد و امروز هم نفر اول رنکینگ جهانی است. یعنی پیشرفت در خیلی از کشورها و بازیکنانش محسوس بوده است.
وی تاکید کرد: با این شرایط اصلاً نمی‌توان پیش بینی دقیقی از عملکرد بازیکنان و شرایط مدال آوری آنها داشته باشیم. این مسئله وقتی مهمتر به نظر می‌آید که به این مسئله هم توجه داشته باشیم که بهترین‌های جهان و المپیک در هر دو بخش مردان و بانوان همه در آسیا هستند.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: در بخش بانوان که اصلاً ادعایی نداریم اما در بخش مردان امیدهایی وجود دارد به خصوص که در همین رقابت‌های اخیر جهانی، تیم ایران مقابل تیم قدرتمندی مانند هنگ کنگ با اختلاف امتیاز کم آن‌هم با ناوری که در تنیس روی میز خیلی کم اتفاق می‌افتد، متحمل شکست شد. در کل ما در هانگژو شانس مدال داریم حتی اگر رقابت‌های دوبل برگزار شود، شانس مدال آوری در این بخش را داریم اما با همه اینها بنده به عنوان رئیس فدراسیون قولی بابت مدال نمی‌دهم.
قارداشی در عین حال خاطرنشان کرد: شاید در نشست‌های آتی که با حضور سرمربی تیم ملی برگزار می‌شود، وی نگاه دیگری داشته باشد. به هر حال او ارزیابی دقیق و فنی‌تری از شرایط بازیکنان دارد اما از نظر من تضمینی نیست.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به المپیکی بودن تنیس روی میز و اینکه این رشته در تلاش برای کسب سهمیه دوباره است، گفت: خوب است که مسئولان نسبت به رشته‌هایی مانند تنیس روی میز متفاوت است. شرایط رشته‌ای مانند تنیس روی میز با رشته‌های رکوردی متفاوت است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=35904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.