• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

قارداشی:عملکرد ملی‌پوشان تنیس روی میز درقونیه فراتر از انتظار بود

  • 25 مرداد 1401 - 13:17
قارداشی:عملکرد ملی‌پوشان تنیس روی میز درقونیه فراتر از انتظار بود

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تنیس روی میز بازی‌های کشورهای اسلامی در حالی به پایان رسید که تیم‌های ایران در هر دو بخش مردان و بانوان صاحب مدال شدند. در بخش انفرادیِ مردان ایران رقابت‌ها که با فینال تمام ایرانی همراه بود امیرحسین هدایی و نیما عالمیان به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند. در بخش تیمی هم ایران قهرمان شد و بدین ترتیب هر سه مدال ایران در دوره پیشین بازی‌های کشورهای اسلامی تکرار شد.
در بخش بانوان هم تیم ملی تنیس روی میز ایران مدال طلای دوره قبل را مجدد از آن خود و علاوه بر این در بخش انفرادی هم صاحب مدال نقره شد. این مدال توسط ندا شهسواری به دست آمد. در بخش پاراتنیس روی میز که مسئولیت آن هم با فدراسیون تنیس روی میز است، نمایندگان ایران در مجموع صاحب ۴ مدال نقره و ۵ مدال برنز شدند.
مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز با ابراز رضایت از نتایج به دست آمده تاکید کرد که مدال‌های کسب شده در بخش تنیس روی میز فراتر از انتظار بود.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران در سید اول بازی‌های کشورهای اسلامی بود، گفت: بر همین اساس این پیش بینی را داشتیم که قهرمان این بخش می‌شویم اگرچه همیشه این‌طور نیست که هر تیمی که رنکینگ بالاتری دارد قهرمان شود. به هر حال خیلی عوامل مانند خواب، خوراک، شرایط بازی‌ها و … در نتیجه گیری تاثیر دارد. مواردی که بر عهده ما بود را به طور کامل مورد توجه قرار دادیم و نتیجه هم این شد که تیم ملی به آنچه حقش بود دست یافت.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: در بخش انفرادی نماینده سنگال سید اول مسابقات بود و نفراتی مانند امیرحسین هدایی و نوشاد عالمیان که البته نامش از جدول حذف شد، سید دوم مسابقات بودند. بنابراین انتظار نداشتیم که در این بخش مدال طلا کسب کنیم مگر اینکه بازیکنانمان عملکردی فراتر از انتظار داشته باشند که امیرحسین هدایی و نیما عالمیان این کار را انجام دادند. در جدول انفرادی بازیکن سنگالی که امید اول قهرمانی بود به نماینده قزاقستان باخت و حذف شد، در ادامه نیما آن بازیکن قزاق را شکست داد و فینالیست شد.
قارداشی با یادآوری اینکه در دوره پیشین بازی‌های اسلامی مدال طلا و نقره بخش انفرادی از آن برادران عالمیان شد، گفت: در این دوره هم امیرحسین هدایی و نیما عالمیان برگزارکننده دیدار نهایی بودند در حالی که واقعاً باتوجه به سیدبندی بازی‌ها انتظار آن را نداشتیم. در هر صورت در بخش مردان عملکرد تیم ایران طبق انتظار بود اما مدال‌های انفرادی خارج از انتظار به دست آمد.
وی به عملکرد ملی پوشان تنیس روی میز در بخش بانوان بازی‌های اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در بخش تیمی، تیم ترکیه سید اول مسابقات بود و تیم ایران سید دوم را در اختیار داشت. دو بازیکن تیم ملی ترکی رنکینگ بالاتری از بازیکنان ما داشتند. یکی از بازیکنانشان از ندا شهسواری پایین‌تر اما از دیگر نفرات ما بالاتر بود. با این حال تیم ملی ایران بعد از اینکه تمام حریفانش و از جمله ازبکستان که تیم همیشه رقیب به حساب می‌آید را شکست داد و فینالیست شد، توانست در دیدار نهایی هم ترکیه میزبان را شکست دهد و قهرمان شود.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز خاطرنشان کرد: دیدار فینال در شرایطی برگزار شد که جو سالن کاملاً به نفع ترک‌ها بود. با این حال ملی پوشان ما صاحب برد و مدال شدند و این مسئله هم قهرمانی آنها ارزشمندتر کرد.
قارداشی با اشاره به اینکه ندا شهسواری مدال نقره بخش انفرادی را به دست آورد، تصریح کرد: ایلماز ترکیه‌ای حریف ندا شهسواری در مرحله نهایی بود که سید اول مسابقات به حساب می‌آمد. این بازیکن در انتخابی المپیک ندا را شکست داده بود اما شهسواری قبل از بازی‌های اسلامی یک بار آن شکست را جبران کرد و در قونیه هم برای دومین بار این کار را انجام داد. در کل شهسواری در قونیه عملکرد خوبی داشت و با مدال انفرادی خود فراتر از انتظار ظاهر شد. البته دیگر نفرات تیم بانوان هم خیلی خوب بودند. مهشید اشتری بی نظیر ظاهر شد. شیما صفایی تا مرحله کسب مدال انفرادی پیش رفت و پریناز حاجیلو هم یک یار کمکی بی نظیر بود.

وی تاکید کرد: درایت جمیل لطف الله نسبی و حمیده ایرانمنش سرمربیان تیم‌های ملی ایران در مدال‌های به دست آمده تاثیر زیادی داشته است. آنها با درایت و تسلط کامل نسبت به جدول مسابقات در هر دو بخش انفرادی و تیمی، هدایت بازیکنان را تا رسیدن به مدال دنبال کردند. در مجموع و به غیر از طلای تیمی مردان، دیگر مدال‌های به دست آمده و عملکرد بازیکنان فراتر از انتظار بود.
قارداشی همچنین اشاره‌ای به عملکرد نمایندگان ایران در بخش پا را تنیس روی میز بازی‌های اسلامی داشت و با تاکید بر اینکه مسئولیت این بخش هم با فدراسیون تنیس روی میز است، گفت: در بخش پاراتنیس روی میز نفراتی شرکت داشتند که بعضاً مدال پارالمپیک هم دارند این حال نمایندگان ایران صاحب ۴ مدال نقره و ۵ مدال برنز شدند. تمام مدال‌ها روی موقعیت کاروان ایران تاثیر می‌گذارد و بنابراین پاراتنیس روی میز با ۹ مدالی که کسب کرد کمک زیادی به بهبود وضعیت جایگاه ایران خواهد داشت.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پایان گفت: طبق رنکینگ، پیش بینی بابت مدال طلا در بخش پاراتنیس روی میز نداشتیم مگر اینکه ملی پوشان خیلی بالاتر از توقع کار می‌کردند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27775

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.