• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

فیلم «موقعیت مهدی» ترجمان هنری اندیشه های رهبر انقلاب است

  • 11 فروردین 1401 - 12:46
فیلم «موقعیت مهدی» ترجمان هنری اندیشه های رهبر انقلاب است

محمدهادی ایمانیه که به همراه همکاران خویش در سینما سعدی شیراز حضور یافته بود با اشاره به اهمیت نقش شهید و فرهنگ شهادت اظهار داشت: فیلم موقعیت مهدی ترجمان هنری اندیشه های رهبری در باب اهمیت هنر است.

استاندار فارس در تشریح این نکته تصریح کرد: یکی از نمونه‌های بارز تاکیدات موکد و مکرر مقام معظم رهبری پیرامون تاثیر هنر در پیشبرد مسایل کشور همین فیلم موقعیت مهدی است.

وی با اشاره به ویژگی های تاریخی عصر انقلاب اسلامی گفت: اهمیت این کار زمانی بیشتر می شود که بدانیم بخشی از مخاطبان این اثر به صورت ویژه نسل جوان و نوجوان ما هستند که دفاع مقدس را از نزدیک ندیده اند.

ایمانیه افزود: این نکته که نسل جوان و نوجوان ما که دفاع مقدس را از نزدیک ندیده اند. پای این صحنه ها که انسانی حاضر می شود تاآخرین قطره خونش را برای دین و اعتقاداتش کنار بگذارد می نشینند فی نفسه ارزشمند است.

وی ادامه داد: موقعیت مهدی برای من در واقع یادآور همان فرمایش است که پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم) پیرامون نگه داشتن جان فرمودند چرا که نگاه داشتن جان به همین شکل است که در این فیلم دیدیم.

استاندار فارس با ذکر پرسشی تصریح کرد: آنکه زندگی اش را به خوشگذرانی می گذراند و فقط ادعا می کند که دوستدار کشورش است کجا و اینجور موقعیت هایی که برای انسان ها پیش می آید و خودشان را فدای کشور، دین و اعتقاداتشان می کنند کجا؟!

وی با اشاره به مکتب حضرت سیدالشهداء امام حسین علیه السلام گفت: به عبارت دیگر موقعیت مهدی یادآور این شعار از اندیشه امام سوم علیه السلام است که ان الحیات عقیده و الجهاد یعنی به درستی که حیات واقعی این است که انسان عقیده ای داشته باشد و تا پای جانش پای آن عقیده جهاد کند.

شایان ذکر است در این دیدار استاندار فارس علاوه بر تماشای فیلم همراه با خانواده همکاران استانداری از فضاهای موجود سینما سعدی و طرح کلان حوزه هنری فارس برای ارتقای این مجموعه نیز دیدار کرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19143

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.