• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

فیلم‌های سینمای کودک درسبد اکران سالانه قرار گیرد

  • 17 مهر 1400 - 21:37
فیلم‌های سینمای کودک درسبد اکران سالانه قرار گیرد

مهسا امیری، در حاشیه برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور دارد، گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به واسطه شغل خود یعنی معلمی سالهاست با کودکان ارتباط صمیمانه و بی‌واسطه‌ای دارم و دغدغه‌های خاص آنها به ویژه در شرایط کرونایی در طول دو سال گذشته توجه من را به خود جلب کرد.

وی افزود: طبیعی است که به واسطه این شرایط بسیاری از کودکان از بازی در خارج از منزل محروم هستند و برخی خانواده‌ها نیز نمی‌توانند کوچک‌ترین آرزوی فرزند خود را به دلیل شرایط خاص مالی آموزش غیر حضوری یا حتی ترس از واگیر بودن این بیماری برآورده کنند.

کارگردان سینمای کودک با اشاره به داستان فیلم «دوچرخه باز» تاکید کرد: سعید کودک هفت ساله و دانش آموزی است که آرزوی داشتن یک دوچرخه مانند پسر همسایه را دارد و این آرزو به دلیل شرایط مالی خانواده برای وی دست نیافتنی است.

وی ادامه داد: زمانی که سعید مطمئن می‌شود پدرش قصد خرید دوچرخه را ندارد سعی می‌کند خود به هر شکلی هست به آرزوی خود دسترسی پیدا کند.

آرزوهای طبیعی کودکان، کرونا نمی‌شناسد

امیری تاکید کرد: با فیلم دوچرخه باز خواستم که نشان دهم کودکان دغدغه‌های طبیعی خود را دارند و اگر خانواده به هر دلیلی نتواند خواسته آنها را برآورده کند، کودکان با هوش ویژه خود راهی پیدا کرده و به خواسته خود می‌رسند حتی اگر این خواسته از مسیری نادرست باشد.

وی با اشاره به اینکه تمامی بازیگران کودک فیلم تجربه نخست خود را در فیلم به نمایش گذاشتند، از یک آموزشگاه سینمایی خواستیم کودکانی که برای بازیگری می‌روند را به ما معرفی کنند، به عقیده من طاها ذاتاً استعداد بازیگری دارد گرچه به دلیل نوع کاراکتر فیلم مجبور شدم برای شخصیت دوم وی را انتخاب کنم.

مردم جشنواره کوک را نمی‌شناسند

کارگردان دوچرخه باز با انتقاد از روند معرفی جشنواره کودک در طول سال‌های گذشته تصریح کرد: جشنواره کودک برای همه مردم به اندازه کافی شناخته شده نیست، در حالی که یک جشنواره سطح نخست در کشورمان محسوب می‌شود و این امر به عدم اطلاع رسانی کافی پس از جشنواره و در طول سال بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه باید باید به فیلمساز برای اکران عمومی کمک شود که این امر در تقویت سینمای کودک نیز مؤثر است، اضافه کرد: همه مسئولان کشوری و استانی باید در راستای تقویت سینمای کودک تلاش کنند و برترین راه دستیابی به این هدف، قرار دادن فیلم‌های برگزیده جشنواره کودک در سبد اکران سالانه سینماهاست.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=8466

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.