• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

فولاد ۱۴۰۰ و شگفتانه‌های نکونام!

  • 07 فروردین 1401 - 10:39
فولاد ۱۴۰۰ و شگفتانه‌های نکونام!

به گزارش ایسنا، فروردین ۱۴۰۰ برای فولادی‌ها با حضور در لیگ قهرمانان آسیا شروع شد؛ فولاد پس از شش سال دوری از حضور در آسیا، با کسب عنوان سومی در لیگ نوزدهم به این رقابت‌ها رسیده بود. شاگردان نکونام در دور رفت این مسابقات خوب ظاهر شدند اما در نهایت در پایان مرحله اول و دوم از صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان باز ماندند.

فولاد که در لیگ بیستم فراز و نشیب داشت، در نهایت این رقابت‌ها را با عنوان ششمی به پایان رساند و از طریق لیگ، مجددا نتوانست به سهیمه آسیا برسد و جام حذفی تنها راه درخشش شاگردان نکونام و رسیدن به آسیا برای دومین سال متوالی بود. فولادی ها در جام حذفی پله پله پیش رفتند تا به فینال رسیدند. فینالی که یک سمت آن شاگردان فرهاد مجیدی بودند. فولادی‌ها در این بازی در ضربات پنالتی استقلال را شکست دادند و با قهرمانی در جام حذفی، یک بار دیگر مسافر آسیا شدند.

اما فولاد در ادامه سال ۱۴۰۰، دست خوش تغییرات بسیاری در ترکیب تیم قهرمان خود شد؛ آذری جای خود را به گرشاسبی مدیرعامل سابق پرسپولیس داد و نکونام هم با فولادی‌ها برای لیگ بیست و یکم به توافق نرسید. ویسی با امضای قرارداد سفید هدایت فولاد را برعهده گرفت اما در همین تغییر و تحولات برخی از بازیکنان اصلی ترکیب تیم فولاد در دو فصل گذشته، از این تیم جدا شدند و فولاد با ویسی و پنجره بسته برای لیگ بیست و یکم آماده شد.

فولاد در چهار هفته ابتدایی لیگ بیست و یکم با ویسی نتوانست به انتظارات مدنظر دست پیدا کند و نکو مجددا عهده‌دار هدایت تیم اهوازی شد. فولاد در نیم فصل اول عملکرد خوبی داشت اما از آن جا که با کمبود بازیکن دست و پنجه نرم می‌کرد، تنها توانست تلاش کند که به جمع مدعیان نزدیک شود. با آغاز نقل و انتقالات زمستانه و باز شدن پنجره باشگاه فولاد، گرشاسبی هم دست به کار شد و موفق شد بازیکنانی چون آرش رضاوند، مهدی شیری، آقاسی، کوشکی و خلعتبری را جذب کند و البته یک انتقال پر سر و صدا هم در این بین صورت گرفت و صالح حردانی به استقلال تهران پیوست.

فولاد با این تغییر و تحولات، اما همچنان پر فراز و نشیب در نیم‌فصل دوم ظاهر شد و نکونام یکی از علت‌های آن را نبودن خودش از ابتدای فصل در راس کادرفنی و از دست دادن زمان مناسب برای بدنسازی و آماده کردن تیمش در شرایط ایده‌آل می‌دانست. فولاد که ورزشگاه خانگی‌اش، قلمرو آن محسوب می‌شد و در سه فصلی که نکونام هدایت آن را برعهده داشته است، مقابل هیچ حریفی در خانه شکست نخورده بود، این رکورد را هم در هفته بیست و یکم فصل جاری با شکست مقابل ذوب آهن از دست داد.

اما اسفند ۱۴۰۰ برای هواداران فولاد همراه با یک خبر پر سر و صدای بود؛ “گومز” وبنگر – مهاجم اسپانیایی که سابقه بازی در اتلتیک بیلبائو و آلاوس اسپانیا را در کارنامه دارد، به فولاد پیوست تا به این تیم در بازی‌های آسیایی در جده عربستان کمک کند. پیوستن گومز در ایران و اسپانیا با واکنش های زیادی همراه بود و حتی رسانه های اسپانیایی، پیوستن گومز را از فوتبال اروپا به ایران، باورنکردنی دانستند.

همچنین فولاد در سال ۱۴۰۰، در حالی که در فصل قبلی جام حذفی عنوان قهرمانی را کسب کرده بود، در فصل جدید این رقابت‌ها با قبول شکست برابر یک تیم دسته اولی در ضربات پنالتی از صعود به مرحله بعدی جام حذفی بازماند. البته شاگردان نکونام در سوپر جام، با برتری مقابل پرسپولیس، یک جام دیگر را برای هواداران خود به ارمغان آوردند.

شاگردان نکونام حالا خود را برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کنند. این تیم در فروردین ۱۴۰۱ باید در گروه سوم این رقابت ها با الغرافه قطر، شباب الاهلی امارات و آهال ترکمنستان بازی کند. رقابت‌هایی که نکونام امیدوار است که تیمش بتواند به مرحله بعدی مسابقات صعود کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=18909

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.