• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

فوتی تصادف های جاده ای آذربایجان شرقی ۴۷ درصد کاهش یافت

  • 21 فروردین 1401 - 12:50
فوتی تصادف های جاده ای آذربایجان شرقی ۴۷ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، عابدین خرّم در جلسه استانی مقابله با کرونا، بر پایش وضعیت سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه‌ها و مدارس تاکید کرد و اظهار کرد: حضور در مدارس و دانشگاه‌ها الزامی است و فقط کسانی که دارای علائم بیماری هستند، نباید در کلاس حاضر شوند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها افزود: مدیران و مسئولان مراکز آموزش عالی و مدارس باید نسبت به وضعیت تهویه مناسب کلاس‌ها، استفاده از ماسک و شرایط بهداشتی خوابگاه‌ها توجه جدی داشته باشند.

خرّم افزود: جزو ۱۰ کشوری هستیم که بالاترین میزان تعطیلی در مدارس و دانشگاه‌ها را در دوران کرونا داشته‌ایم و این امر خسارت‌های زیادی را به وضعیت آموزشی کشور وارد کرده است که باید تلاش کنیم بیش از این افت آموزشی نداشته باشیم.

خرّم گفت: گروه‌های سیار جهت تزریق واکسن در دانشگاه‌ها و مدارس استان همچنین در بین گروه‌های در معرض خطر و اقشاری که دسترسی به مراکز واکسیناسیون ندارند، حضور یابند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت افزایش تزریق واکسن به خصوص دُز سوم آن، ادامه داد: تزریق واکسن تأثیر بسیار بالایی در میزان کاهش مرگ و میر و ابتلای به بیماری دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: طبق آمار، ۵۱ درصد سفرهای نوروزی در کشور نسبت به سال گذشته و ۲۰ درصد نیز نسبت به سال ماقبل شیوع کرونا افزایش داشته که تأثیر این سفرها در روند ابتلاء به بیماری در روزهای آتی خود را نشان خواهد داد.

وی گفت: در سفرهای نوروزی امسال با هماهنگی و همکاری و تلاش همه دستگاه‌های خدمت‌رسان و مسؤول استان میزان تصادفات در استان حدود ۴۰ درصد و میزان فوتی‌ها ۴۷ درصد کاهش یافته است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19691

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.