• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

فواید کود فسفر برای برنج و گیاهانی مانند کاکتوس به همراه قیمت خرید آن

  • 23 شهریور 1401 - 18:17
فواید کود فسفر برای برنج و گیاهانی مانند کاکتوس به همراه قیمت خرید آن

کود فسفر طبیعی در میزان عملکرد رشد گیاه برنج و کمبود جبران علائم فسفر در برنج تا چه میزانی مطلوب و مفید است فسفر یکی از مواد معدنی مورد نیاز گیاه برنج است که ریشه ای ترین اساس مبدل انرژی و فتوسنتز بوده است.

ماده فسفر طبیعی بالا می تواند سبب رشد بهتر آنزیمها، پروتئینها، اسید نوکلئیکها و عملکرد مهم و مطلوب در گیاه شود کود فسفر طبیعی می تواند سبب قوی شدن، درجه کیفی محصول و بذر اصلی آن را توسعه ببخشد چنانچه به اندازه کافی و مطلوب به گیاه برنج کود فسفر را بدهیم می تواند سبب مستحکم شدن گیاه در مقابل انواع باکتریها و بیماریها می گردد.

کود فسفر در کشاورزی به خصوص پرورش گیاه برنج از مهم ترین عامل برای رشد کیفیتی غلات برنج محسوب می شود و چنانچه این مواد مهم برای رشد گیاه برنج وجود نداشته باشد به طور قطع می توان گفت که عملکرد فتوسنتز در گیاه برنج به هیچ وجه به وقوع نمی پیوندد. برای کسب اطلاعات بیشتر با آراد برندینگ همراه باشید.

فسفر عملکرد بی اندازه ویژه ای در دگرگونی انرژی دارد و می تواند مساعدت کند تا گیاه برنج در زمان رویش میزان توان مورد احتیاجش را از آن به دست آورد و همینطور می تواند برای ایجاد پروتئینها و سایر مواد لازم باید از کود فسفر طبیعی به مقدار بالا منفعت بگیرد و سرانجام کلام می توان بیان داشت که بذر برنج در کلیه بخشهای رویش و پرورش احتیاج لازم را به کود فسفر را دارد و این مواد معدنی خاص اثربخشی ویژه ای در درجه کیفی برداشت برنج دارد.

کود فسفر برای برنج

به منظور مطلع شدن از نشانه های کمبود فسفر در گیاه برنج می توان اقدامات واجب را در کوتاه ترین زمان اجرا نمایید چرا که اگر چاره ای مطلوب نیندیشد سبب می شود تا گیاه و محصول نهایی شما از دست برود و دچار ضرر زیادی خواهید شد.

امروزه ابزارهای ویژه ای در کشاورزی برای معین کردن مقدار کمبود مواد معدنی چون فسفر وجود دارد که اگر از این ابزارهای آزمایشی بهره بگیرید و متوجه کمبود فسفر شده اید می توانید از کود مناسب طبیعی به میزان بالا در دوزهای مختلفی به گیاه بدهید و از نتیجه نهایی آن شگفت زده خواهید شد.

در بیشتر مواقع میزان اندازه کودهای فسفر کیمیایی را به شیوه درصدی از اکسید فسفر بیان می کنند اسید فسفر بصورت رایج از آنالیز کردن مواد ترکیبی آلی در سطح خاک به عمل می آید و بدین صورت توسط گیاه برنج و جو دو سر جذب می شود که به همین دلیل کود فسفر برای برنج بسیار مناسب می باشد.

یقینا بهتر است که کود فسفر به شیوه شیمیایی آن مصرف نشود بیشترین میزان کود طبیعی فسفر که به سطح خاک افزون می شود به طریقه آلومینیوم و آهن در سطح خاکهای قلیایی و از طریق مواد معدنی کلسیمی به سطح خاکهای اسیدی تحکیم می شود.

در واقعی که کود فسفر طبیعی به سطح خاک اضافه می شود نخست قسمتی از آن به گیاه وارد می شود و بعدا رفته رفته گیاه برنج مابقی این کود را به خود جذب می نماید.

کود فسفر برای کاکتوس

یکی از گیاهان زیبا و زینتی که در تمامی خانه ها از آن می توانید ببینید گل کاکتوس می باشد که برای آن که رشد بسیار خوب و عالی داشته باشد تا بتواند میوه خوبی نیز بدهد باید از کود فسفر بالا برای آن استفاده کنید زیرا همانطور که میدانید رشد گیاه به میزان زیادی به فسفر وابسته می باشد.

از آن جایی که هزینه های تولید و حمل و نقل کود فسفر زیاد می باشد پس گاهی ما مجبور هستیم تا از خاک فسفات به طور مستقیم برای گیاهان استفاده کنیم.برای تولید کود فسفر که از سنگ فسفر که همان آپاتیت می باشد به همراه اسید سولفوریک سوپر فسفات ساده که ۸۵ تا ۹۰ درصد محلول در آب می باشد  استفاده می کنند.

درست است که ما گفته ایم فسفر برای گیاه بسیار ضروری می باشد اما اگر ندانید به چه میزان باید از آن استفاده کنید منجر به ضررهایی جبران‌ ناپذیر خواهید شد.

از جمله معایب استفاده بیش از حد از کود فسفر برای کاکتوس عدم جذب سایر عناصر مفید برای گیاه می باشد که از آن جمله می‌ توان به موارد از جمله آهن روی و منگنز اشاره کرد.

اما همیشه راه هایی وجود دارد تا بتوان بیشترین بهره را از عناصر برد و ما در این جا  چندین راهکار بسیار مفید و ساده را برای شما آورده ایم تا بتوانید بهترین استفاده را از کود فسفر بکنید و در نتیجه محصولاتی زیادتر داشته باشید.

یکی از قسمتهای مهم برای کشت گیاه خاک سطحی می باشد که باید بتوانید خصوصیات آن را به طور دقیق اصلاح کنید.همچنین باید توانایی مدیریت خاکهای سطحی را داشته باشید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28997

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.