• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

فهرست اولیه نامزدهای اسکار ۲۰۲۲/ «قهرمان» به فهرست کوتاه راه یافت

  • 01 دی 1400 - 11:45
فهرست اولیه نامزدهای اسکار ۲۰۲۲/ «قهرمان» به فهرست کوتاه راه یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، شب پیش آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک اولین فهرست نامزدهای اسکار نود و چهارم را در بخش‌های فیلم بلند بین‌المللی، مستند، مستند کوتاه، انیمیشن کوتاه، موسیقی متن، ترانه اوریجینال، گریم، جلوه‌های ویژه و فیلم کوتاه لایو-اکشن منتشر کرد.

در بخش بهترین فیلم بین‌المللی «قهرمان «اصغر فرهادی یکی از ۱۵ فیلم راه یافته به فهرست است که باید در کنار «آزادی بزرگ» از اتریش، «زمین بازی» از بلژیک، «لونانا: یک گاو نر در کلاس درس» از بوتان، «فرار کن» از دانمارک، «کوپه شماره ۶» از فنلاند؛ «من مرد تو هستم» از آلمان، «بره» از ایسلند، «دست خدا» از ایتالیا، «ماشین من را بران» از ژاپن، «کندو» از کوزوو، «دعا برای دزیده شده» از مکزیک، «بدترین آدم دنیا» از نروژ، «میدان کلیسا» از پاناما و «رییس خوب» از اسپانیا در این بخش رقابت کند.

در بخش مستند بلند نیز در مجموع ۱۵ فیلم و در بخش مستند کوتاه نیز ۱۵ فیلم برای رقابت انتخاب شده‌اند. در بخش گریم ۱۰ فیلم انتخاب شده‌اند که از مشهورترین آنها می‌توان از «تل‌ماسه»، «خاندان گوچی»، «کوچه کابوس»، «وقتی برای مردن نیست» و «داستان وست ساید» نام برد.

در بخش بهترین موسیقی متن ۱۵ فیلم، در بخش صدا ۱۰ فیلم و برای کسب عنوان بهترین ترانه اوریجینال نیز ۱۵ فیلم با هم رقابت می‌کنند.

در بخش انیمیشن کوتاه و بخش فیلم کوتاه لایو-اکشن نیز هر یک ۱۵ فیلم معرفی شده‌اند.

برای رقابت در بخش جلوه‌های ویژه نیز ۱۰ فیلم معرفی شده‌اند.

رأی‌گیری برای انتخاب نامزدهای نهایی ۲۷ ژانویه آغاز خواهد شد و یک هفته بعد به پایان می‌رسد و اسامی آن‌ها ۸ فوریه اعلام می‌شود. مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۷ مارس برگزار می‌شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13273

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.