• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

فریبا صادقی: فعلا برنامه‌ای برای تیم ملی نداریم/ والیبالیست‌های جوان را زیر نظر می‌گیریم

  • 09 آبان 1400 - 11:45
فریبا صادقی: فعلا برنامه‌ای برای تیم ملی نداریم/ والیبالیست‌های جوان را زیر نظر می‌گیریم

به گزارش ایسنا، لیگ برتر والیبال زنان از ۱۳ آبان و با حضور ۱۰ تیم آغاز می‌شود. این مسابقات بر خلاف سال گذشته که متمرکز برگزار شد، به صورت رفت و برگشت خواهد بود و رقابت تیم‌ها در مرحله پلی‌آف تیم قهرمان را مشخص می‌کند.

فریبا صادقی، سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان در مورد مسابقات لیگ به ایسنا گفت: مسابقات به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت برگزار می‌شود که این خیلی بهتر از برگزاری به صورت گروهی است. از طرفی لیگ سال گذشته به دلیل کرونا به صورت متمرکز برگزار شد اما امسال این روش تغییر کرده است.

او به حضور ۱۰ تیم در لیگ برتر و احتمال انصراف برخی از این تیم‌ها اشاره و بیان کرد: ۱۰ تیم در قرعه‌کشی شرکت و ورودی را پرداخت کرده‌اند. از طرفی اکثر بازیکنان جوان و امید هم در این تیم‌ها قرار گرفته‌اند، فکر می‌کنم تیم‌های تازه وارد تلاش می‌کنند از پتانسیل بازیکنان جوان استفاده کنند و بعید می‌دانم از لیگ خارج شوند.  

صادقی در این مورد افزود: به کارگیری بازیکنان جوان در لیگ به رشد والیبال زنان کمک می‌کند. ما بحث جوان‌گرایی تیم ملی را هم در نظر داریم و اگر عملکرد جوانان در لیگ خوب باشد، به تیم ملی دعوت خواهند شد.

او در مورد برنامه‌های تیم ملی با تعویق مسابقات قهرمانی آسیا گفت: فدراسیون فعلا چیزی به ما نگفته و بازیکنان در اختیار باشگاه‌های خود قرار دارند. اگر قرار بر برگزاری اردو باشد، بعد از پایان لیگ در بهمن ماه خواهد بود. مگر اینکه رویدادی تازه در آسیا برگزار شود و قصد شرکت در آن را داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی زنان در ادامه بیان کرد: تاریخ جدید برگزاری قهرمانی آسیا هنوز اعلام نشده است اما این رقابت‌ها معمولا در تابستان برگزار می‌شود. در جریان مسابقات لیگ نمی‌توانیم بازیکنان را در اردویی متمرکز داشته باشیم اما عملکرد آنها را زیر نظر می‌گیریم و اگر لیگ طبق برنامه در بهمن تمام شود، حدود یک ماه و نیم قبل از پایان سال فرصت برگزاری اردو داریم. در سال جدید هم با توجه به زمان قهرمانی آسیا فرصت تمرین خواهیم داشت.  

او در این مورد افزود: روابط بین‌الملل فدراسیون تلاش می‌کند تا اگر در ۶ ماه دوم سال تورنمنت یا رویدادی برگزار شود، به ما اطلاع بدهدتا در اردویی کوتاه مدت تیم ملی را آماده کنیم اما فعلا برنامه خاصی اعلام نشده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=9975

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.