• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

فروش ظروف نقره قدیمی اصل

  • 04 مهر 1401 - 23:24
فروش ظروف نقره قدیمی اصل

در ایران شهر های زیادی وجود دارند که محصولات نقره را به صورت حرفه ای تولید می کنند و این محصولات در واقع سوغات آن شهر به حساب می آید.

اگر بخواهیم مرکز اصلی صنعت قلم زنی را در ایران برای شما نام ببریم، استان زنجان و اصفهان در راس این نامها قرار می گیرد.

صنعت قلم زنی در ایران علاوه بر محصولات نقره، شامل محصولاتی چون برنز، مس و برنج می باشد.

محصولات قلم زنی در بسیاری از زمینه ها فعالیت گسترده داشته که از مهمترین آنها زیور آلات، تابلوها، لوازم تزئینی می باشد.

شما می توانید با مشاورین فروش با تجربه مجموعه آراد برندینگ ارتباط برقرار کنید و تمامی سوالات خود را در رابطه با خرید این محصول بپرسید و همچنین با مراجعه به سایت آراد برندینگ می توانبد اطلاعات مورد نیازتان را دریافت نمایید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید

مطمئنن شما هم از این صنایع دستی ایران در خانه خود دارید و خواص خوب آن را در خانه حس کرده اید، پس همراه ما باشید تا شما را با بهترین محصولات این صنعت آشنا کنیم.

در بیشتر منازل افراد مشهور و در خانه های لاکچری از لوازم خانگی مدرن و کلاسیک استفاده می شود که ظروف نقره جز بیشترین استفاده را دارد.

امروزه در بسیاری از مهمانیها برای جلوه بیشتر و زیبا کردن سفره ها از ظروفی استفاده می شود که از جنس نقره بوده و به شکلهای ساده و تزئینی دیده می شوند.

همان طور که می دانید ظروف نقره ای دارای خواص درمانی می باشد و این دلیل بزرگی علاوه بر زیبایی و تزئینی بودن این محصولات می باشد.

ظروف نقره دکوری اصل

برای اینکه بتوانید بهترین ظروف نقره را برای تزئینات دکوری خریداری کنید و از اصل بودن آن اطمینات داشته باشید، بهتر است آن را از نمایندگیهای معتبر از مراکز ساخت این محصولات صادراتی خریداری کنید.

در مراکز ساخت این محصولات افراد بسیاری مشغول به فعالیت هستند که اکثر آنها این هنر را از پدران خود به ارث برده اند.

علاوه بر قیمت بالای فلزات به کار برده شده در این محصولات، علت ارزش بالای ظروف به دلیل هنری می باشد که با زحمت زیاد توسط هنرمندان خلق می شود.

در بسیاری از خانه ها از این ظروف برای مصارف دکوری استفاده می شود و به دلیل قیمت بالا، در هر خانه ای تعداد کمی از این محصولات وجود دارد.

جام حسنلو نام اولین محصول نقره درست شده به دست هنرمند ایرانی می باشد که در سال ۱۳۳۵ ساخته شده است

شمال کشورمان به اولین مناطق در ایران مشهور است که از این ظروف نقره اصل استفاده می کردند و به تدریج در کل کشور رواج پیدا کرد.

برای قلم زنی و حک کردن انواع طرحها بر روی آن، در ابتدا طرح را بر روی نقره می کشند و بعد از آن توسط چکش و قلم آنها بر روی نقره اجرا می شوند.

تولیدات مهم این ظروف در انواع مختلفی می باشند که نوع آنها از لحاظ قلم زنی متفاوت بوده و به سه دسته تقسیم می شوند.

این سه دسته شامل ریز قلم زنی، برجسته کاری و مشبک کاری می باشند که هر کدام از این قسمتها توسط یک فرد جداگانه انجام می شود.

دسته اول که قلم زنی می باشد طرحهای اولیه را به طور سطحی با قلمهای نازک بر روی نقره ایجاد می شود.

مرحله بعدی برای نمایش دادن کامل برجستگیها می باشد که توسط قلم و چکش مخصوص این کار انجام می شود که به آن برجسته کاری می گویند.

مرحله آخر مشبک کاری می باشد که در آخر اجرا می شود که توسط اره مویی در فضاهای خالی ایجاد مشبک می کنند.

ظروف نقره دکوری قدیمی

ظروف نقره دکوری در قدیم با روش قلم زنی سنتی بصورت دستی انجام می شد و میزان خالصی نقره در ظروف دکوری قدیمی بیشتر از مدلهای تولیدی امروزی است ظروف نقره دکوری قدیمی همیشه دارای طرفداران خود است و هیچگاه این ظروف ارزش اصلی خود را از دست نمی دهند ظروف نقره قدیمی به دلیل ارزش زیادی که دارند فقط توسط افراد خاص و متمدنی ارزش هنر را می فهمند خریداری می شود.

تولید ظروف نقره دکوری و میوه خوری مسی دارای مراحل بسیار زیادی می باشد مثل ذوب نمودن نقره خام، ریختگی، خم کردن، عیار کردن، قلم زنی و غیره که همه آنها دارای مراحل کلی تری دیگری می باشند شاید با خود بگویید آیا واقعا ظروف نقره دکوری قدیمی با ارزش هستند؟

در پاسخ به سوال شما می گوییم بله چرا که ظروف نقره قدیمی نسبت به نوع امروزی بسیار با ارزش اند و مشاهده شده که بعضی از این ظروفهای نقره دکوری قدیمی در موزه های معروف کشور نگه داری می شوند.

امروزه از نقره ها در صنعتهای مختلفی چون ظروف، دکوری سازی و جواهرسازی استفاده زیادی شده و با تولیدات انبوه در این زمینه توانستند سود کلانی را به کشور ببخشند و این محصولات را به کشورهای مختلف دنیا نیز ارسال کنند.

امروزه مدلهای متنوعی از این محصول تهیه و توزیع می شود که هر کدام از این محصولات با توجه به جنس و کاربردی که دارند قیمت مختلفی را نیز دارا می باشند

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29587

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.