• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

فرمانده واگنر قصد داشته مواضع ارتش روسیه را به کی‌یف لو بدهد!

  • 25 اردیبهشت 1402 - 13:50
فرمانده واگنر قصد داشته مواضع ارتش روسیه را به کی‌یف لو بدهد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، واشنگتن‌پست در گزارشی مدعی شد که یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش خصوصی واگنر وابسته به روسیه، به دولت اوکراین پیشنهاد داده تا در ازای خروج کی‌یف از شهر راهبردی باخموت، مواضع ارتش روسیه را لو بدهد!
واشنگتن‌پست به استناد اسنادی که به‌تازگی از پنتاگون افشا شده، این گزارش را منتشر کرده است. در صورتی که این گزارش تایید شود، پریگوژین به خیانت متهم خواهد شد.
به نوشته این نشریه، پریگوژین اوخر فوریه و همزمان با انتشار گزارش‌ها درباره آمار بالای تلفات و روحیه پایین نیروهای واگنر، این پیشنهاد را به اداره مرکزی اطلاعات ارتش اوکراین داده است. در اسناد افشاشده از پنتاگون، مشخص نشده که پریگوژین قصد داشته کدام مواضع ارتش روسیه را در اختیار اوکراین قرار دهد.
واشنگتن‌پست مدعی است که کی‌یف به‌دلیل عدم اطمینان به پریگوژین، پیشنهاد او را رد کرده است. در جریان درگیری‌های چندین ماهه در شهر راهبردی باخموت، اختلافات فرمانده واگنر با مقامات ارشد وزارت دفاع روسیه بالا گرفت. پریگوژین فرماندهان ارشد ارتش مسکو را به چشم‌پوشی از نیازهای تسلیحاتی واگنر متهم کرده است.
براساس گزارش پست، سند دیگری که از پنتاگون افشاشده، نشان می‌دهد که پریگوژین به نیروهای اوکراین توصیه کرده تا به سمت مرزهای شبه‌جزیره کریمه پیشروی کنند.
این نشریه مدعی شده که دو تن از مقامات اوکراین تایید کرده‌اند که پریگوژین چندین بار با اداره مرکزی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین صحبت کرده است. این تماس‌ها هم تلفنی بوده و هم به صورت حضوری در «یک کشور نامشخص آفریقایی» صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41979

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.