• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

فرانسه: گزینه هایی علیه استرالیا داریم

  • 30 شهریور 1400 - 14:36
فرانسه: گزینه هایی علیه استرالیا داریم

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «کلمان بونو» وزیر امور اروپایی فرانسه می گوید که دولت پاریس در حال ارزیابی همه گزینه هایی است که می تواند از آنها در پاسخ به استرالیا از بابت لغو قرارداد دهها میلیارد دلاری خرید زیردریایی، استفاده کند. وی همزمان از انگلیس خواست به تعهدات پسابرگزیتی خود پایبند باشد.

دولت کانبرا چهارشنبه گذشته همزمان با رونمایی از پیمان آکوس (AUKUS) میان استرالیا، آمریکا و انگلیس، قرارداد خرید زیردریایی های دیزلی-الکترونیکی از فرانسه را لغو و اعلام کرد که به جای آن، دست کم هشت فروند زیردریایی هسته ای از آمریکا و انگلیس می خرد.

اکنون بونو می گوید که پاریس نمی تواند تظاهر کند که هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ رابطه با استرالیا بسیار دشوار شده و فرانسه باید در پاسخ به کانبرا، دنبال گزینه هایی باشد.

فرانسه پیشتر سفرای خود را از واشنگتن و کانبرا فراخوانده و انگلیس را هم فرصت طلب توصیف کرده است. در این میان، اروپا به حمایت از پاریس برخواسته تا آنجا که «اورزلا فن درلاین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید رفتاری که با فرانسه صورت گرفت «غیرقابل قبول» است.

به گفته بونو، این اتفاق به کاهش هرچه بیشتر اعتماد به انگلیس در دوره پسابرگزیت منجر شد حال آنکه این کشور به بخش های از توافق تجاری با اتحادیه اروپا هم عمل نکرده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=6339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.