• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

فدراسیون هندبال آسیا از درخشش ملی‌پوشان ایران تمجید کرد

  • 31 خرداد 1401 - 1:25
فدراسیون هندبال آسیا از درخشش ملی‌پوشان ایران تمجید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، پس از کسب مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان توسط تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران، فدراسیون هندبال آسیا به تمجید از عملکرد ملی‌پوشان ایران در این مسابقات پرداخت و شیخ احمد الصباح نیز این موفقیت را به فدراسیون هندبال ایران تبریک گفت.

در متن خبری که امروز روی خروجی سایت فدراسیون هندبال آسیا منتشر شده، آمده است:

«ایران در دومین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان جهان به مدال برنز دست یافت. تیم ملی ایران در دومین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان جهان در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۲ بر صفر فرانسه را شکست داد و به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت. این رویداد در مرکز ورزشی ساحلی هراکلیون یونان از ۱۴ تا ۱۹ ژوئن ۲۰۲۲ برگزار شد.

این نخستین مدالی است که یک کشور آسیایی در مسابقات قهرمانی جهان هندبال ساحلی نوجوانان کسب کرده است.

قهرمانان تیم ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان برای کسب مدال برنز حامد شمس و مصطفی انتشاری بودند که هر کدام ۱۲ امتیاز را در این دیدار برای تیم ملی ایران کسب کردند.

همچنین علی حیدریان ۱۰ امتیاز را برای تیم ایران به دست آورد. متین گلدان دروازه‌بان تیم ایران نیز با آمار ۲۴ درصدی سیو در کسب مدال برنز ایران سهم مهمی داشت. آراد حسینی تنها یک امتیاز از این بازی به دست آورد اما در تعیین نتیجه بازی سرنوشت‌ساز بود. این بازیکن توانست گل طلایی را برای ایران به ثمر برساند تا مدال برنز را برای تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران قطعی کند.

تیم ملی ایران در این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان در گروه A با تیم‌های سوئد، قطر و ایالات متحده آمریکا همگروه شد. ایران در دو بازی اول دو بر صفر قطر و آمریکا را شکست داد، اما در بازی سوم با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب سوئد شد. ایران با ۴ امتیاز در رده دوم و قطر در رده سوم گروه خود قرار گرفتند.

یکی دیگر از کشورهای آسیایی که جواز حضور در این مسابقات را کسب کرد، اردن بود که در گروه C در کنار تیم‌های یونان، اسپانیا و جمهوری چک قرار داشت. در روز اول این مسابقات، اردن موفق به شکست دو بر یک اسپانیا شد و شگفتی بزرگی را رقم زد. اردن همچنین یونان را با نتیجه دو بر یک شکست داد، اما با نتیجه دو بر صفر مغلوب جمهوری چک شد. اردن در نهایت در این گروه دوم شد و به دور اصلی راه یافت.

قطر و اردن نتوانستند از دور اصلی مسابقات به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کنند و مسابقات قهرمانی جهان را به ترتیب با جایگاه‌های دهم و دوازدهم به پایان رساندند.

با این حال ایران تنها کشور آسیایی بود که به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات راه یافت. ایران در مرحله یک چهارم نهایی آرژانتین را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد. ایران در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب برزیل شد و راهی دیدار رده‌بندی شد. در پایان این مسابقات جایزه بهترین بازیکن خط زن به علی حیدریان ملی پوش ایران اهدا شد.

شیخ احمد الصباح از طرف فدراسیون هندبال آسیا به همه بازیکنان و کادر مربیگری تیم ملی هندبال نوجوانان و به خصوص فدراسیون هندبال ایران این موفقیت بزرگ را تبریک می‌گوید.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=24063

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.