• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

غربی‌ها به دنبال بهره‌برداری از ذخایر قاره آفریقا هستند

  • 15 مرداد 1400 - 20:37
غربی‌ها به دنبال بهره‌برداری از ذخایر قاره آفریقا هستند

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در دیدار «سیپر ینو کاساما» رئیس مجلس ملی گینه بیسائو با تأکید بر اولویت توسعه روابط با قاره آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در دولت جدید، با جدیت تمام ظرفیت‌های همکاری با کشورهای آفریقایی فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشورهای آفریقایی از ظرفیت‌های مادی و نیروی انسانی ارزشمندی برخوردار هستند، اظهار داشت: تهران، توسعه همه‌جانبه روابط با کشورهای آفریقایی و از جمله گینه بیسائو را در راستای منافع متقابل پیگیری خواهد کرد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: غربی‌ها عمدتاً به دنبال بهره‌برداری از منابع و ذخایر قاره آفریقا هستند و در مقابل نه تنها به توسعه و رفاه مردم آن کمک نمی‌کنند، بلکه سیاست عقب‌ماندگی کشورهای آفریقایی را با شدت پیگیری می‌کنند، اما جمهوری اسلامی به عنوان دوست و شریک واقعی و در راستای منافع مشترک، به دنبال استقلال و پیشرفت مردم این قاره است.

رئیسی، همچنین اهمیت روابط پارلمانی را در روند توسعه روابط دو کشور مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر پارلمان‌های دو کشور رابطه و همکاری نزدیک با یکدیگر داشته باشند، بدون تردید مسیر توسعه روزافزون روابط دوجانبه نیز هموارتر خواهد بود.

همچنین «سیپر ینو کاساما» رئیس مجلس ملی گینه بیسائو نیز در این دیدار، سخنرانی رئیسی در مراسم تحلیف را بسیار ارزشمند دانست و گفت: گینه بیسائو و تمام کشورهای آفریقایی حامی چنین رویکردهایی هستند و از دیدگاه‌های مطرح شده استقبال می‌کنیم.

رئیس مجلس ملی گینه بیسائو با تأکید بر اهتمام کشورش به توسعه سطح روابط با ایران اظهار داشت: معتقدیم تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران حتماً باید رفع شود و ادامه آن امکانپذیر نیست.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1373

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.