• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

علی احمدی طلا گرفت/ برخورداری به مدال برنز رسید

  • 21 مرداد 1401 - 13:27
علی احمدی طلا گرفت/ برخورداری به مدال برنز رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات تکواندو در بازی‌های کشورهای اسلامی امروز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه با برگزاری مبارزات اوزان ۴۶- و ۷۳- کیلوگرم در گروه زنان و ۸۰- و ۸۷- کیلوگرم در گروه مردان پیگیری شد که در میان سه نماینده کشورمان علی احمدی در وزن ۸۷- کیلوگرم توانست طلا گرفت و مهران برخورداری به نشان برنز دست یافت.
احمدی دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس «نیکیتا رافالوویچ» قهرمان جهان از کشور ازبکستان را در دو راند و با نتایج ۳ بر ۱ و ۶ بر ۵ شکست داد تا دست به کار بزرگی بزند و یکی از مدعیان طلای این وزن را حذف کند.
نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی «طه بیچر» از کشور میزبان را نیز ۲ بر صفر مقتدرانه شکست داد و راهی فینال شد. وی در مبارزه پایانی «فهد صبیحی» از اردن را پیش رو داشت که بعد از آنکه راند اول را ۱۳ بر ۸ به حریف واگذار کرد، دو بعدی را (۷-۱ و ۷-۶) به سود خود خاتمه داد و به نشان طلا دست واگذار کرد
مهران برخورداری هم در وزن ۸۰- کیلوگر بعد از یک دور استراحت، «دالو» از کشور گینه را ۲ بر صفر شکست داد و در ادامه برابر «عدیلخانوف» از قزاقستان در مرحله یک چهارم نهایی ۲ بر یک پیروز و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله «شوخرات سالائف» از کشور ازبکستان را پیش رو داشت و در دیداری نزدیک ۲ بر یک نتیجه را واگذار و به مدال برنز بسنده کرد.
زهرا پوراسماعیل دیگر نماینده کشورمان بود که در وزن ۷۳- کیلوگرم، در دور نخست دیدار برابر «سوده یارن» حریفی از کشور ترکیه دارنده مدال طلای جهان بازنده و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.
برای تیم ملی تکواندو تا کنون ناهید کیانی و حسین لطفی و علی احمدی ۳ مدال طلا، غزل سلطانی و زینب اسماعیلی ۲ نشان نقره، مهدی حاج موسایی، مهران برخورداری، محمدصادق دهقانی و نسترن ولی زاده هم ۴ مدال برنز برای تیم ملی تکواندو کسب کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.