• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

علت آتش سوزی در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر اعلام شد

  • 13 فروردین 1401 - 0:34
علت آتش سوزی در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن ادیبی در این خصوص اظهار کرد: حریق شرکت کاوشگران که با کاربری تصفیه DPG (بنزین پیرولیز) در سایت یک منطقه ویژه (خیابان آبان) فعالیت دارد؛ باعث مصدومیت و سوختگی ۲ نفر از کارگران آن این شرکت شد.

وی ادامه داد: در زمان حادثه یک تانکر در حال تخلیه مواد و یک تانکر دیگر در حال بارگیری بوده که بلافاصله از محل «لودینگ» شرکت جدا شده و به خارج از محوطه حریق هدایت گردیدند.

ادیبی با بیان اینکه حریق به دلیل نشت بخارات بنزین پیرولیز از سیستم‌های فرایندی و تراکم ابر انفجاری به منبع حرارتی اطراف بوده است گفت: ایجاد حریق در محوطه برج تصفیه خانه بنزین پیرولیز، بخش‌هایی از سوله بویلر حرارتی را نیز در برگرفته است.

سخنگوی شرایط اضطراری در خصوص روند مهار آتش سوزی در شرکت پتروپالایش کاوشگران ماهشهر بیان داشت: با اقدام سریع و به موقع آتش نشانی سازمان منطقه ویژه با همکاری تیم اعزامی از پتروشیمی بندر امام و اداره بندر در لحظات اولیه حریق اطفا و کنترل شد.

ادیبی تاکید کرد: این آتش سوزی یک حادثه فرایندی بوده و هیچ گونه تهدید بیرونی تأثیر گذار نبوده است.

به گفته سخنگوی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اطلاعات فنی و تکمیلی در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت پترو پالایش کاوشگران ماهشهر در زمینه‌ی بازیافت پی‌ای جی و تبدیل آن به محصول منو اتیلن گلایکول در صنایع پایین‌دستی الفین است که کاربری محصول آن در صنایع رنگ‌سازی، حلال و … است و در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال فعالیت دارد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19209

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.