• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

عفو بین الملل: آمریکا به جنایت‌هایش در دیگر کشورها هم اعتراف کند

  • 27 شهریور 1400 - 14:36
عفو بین الملل: آمریکا به جنایت‌هایش در دیگر کشورها هم اعتراف کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان «عفو بین الملل» به اذعان اخیر مقام نظامی آمریکا به کشتار غیرنظامیان افغانستان واکنش نشان داد. عفو بین الملل اعلام کرد: اعتراف آمریکا به کشتار غیرنظامیان گام مهمی در مسیر بازخواست عاملان عملیات‌های قتل در کابل محسوب می‌شود.

در بیانیه عفو بین الملل همچنین آمده است: با این حال، ما معتقدیم همچنان اقدامات بیشتری باید صورت پذیرد. خانواده‌های قربانیان باید غرامت کامل دریافت کنند. ما همچنین بر این باوریم که آمریکاها باید به کشتار غیرنظامیان در دیگر کشورها نیز اذعان کنند.

عفو بین الملل تأکید کرده است: ارتش آمریکا تنها به علت تمرکز جامعه جهانی بر تحولات افغانستان مجبور شد به کشتن غیرنظامیان در آنجا اذعان کند، این درحالی است که بسیاری از حملات مشابه در سوریه، عراق و سومالی به دور از نگاه‌ها صورت گرفته‌اند و آمریکا همچنان به تکذیب مسئولیت داشتن خود در این حملات ادامه می‌دهد.

پیشتر فرماندهی مرکزی آمریکا تائید کرد که حمله اخیر پهپادهای این کشور در کابل در جریان خروج از افغانستان در واقع منجر به کشته شدن یکی از کارمندان امداد و ۹ نفر از اعضای خانواده وی شده است.

«کنث مک‌کنزی» فرمانده مرکزی آمریکا در منطقه نیز اذعان داشته که در حمله پهپادهای آمریکایی هیچکدام از اعضای «داعش خراسان» کشته نشده‌اند و بجای آن در این حمله حداقل ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک کشته شده است.

با این حال با وجود اطلاع و اذعان به این اشتباه مهلک از سوی وزارت دفاع آمریکا اما گفته شده که قرار نیست هیچ اقدام تنبیهی در ارتباط با این اشتباه صورت گیرد چون ارتش آمریکا بر اساس اطلاعات امنیتی حمله را دنبال کرده است.

مقامات وزارت دفاع آمریکا پس از حمله روز ۲۹ آگوست (هفتم شهریور) تاکید می‌کردند این حمله به درستی انجام شد. واشنگتن در آن زمان ادعا می‌کرد که خودروی یک بمب گذار انتحاری را که به دنبال حمله به فرودگاه کابل بود هدف گرفته است.

چند مقام رسمی آمریکا پیش از این گفته بودند که وزارت دفاع این کشور کشته شدن افراد غیرنظامی در حمله پهپادی مرگبار به خودرویی در کابل، پایتخت افغانستان را خواهد پذیرفت. امال احمدی، شهروند افغان که در این حمله ۱۰ عضو خانواده‌اش را از دست داد هفته گذشته در گفتگویی اعلام کرده بود که آمریکا اشتباه بزرگی کرد که در اینجا غیرنظامیان را هدف گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز نیز هفته گذشته گزارش داده بود راننده خودرویی که در حمله پهپادی آمریکا کشته شد به احتمال زیاد کارمند یک سازمان مردم‌نهاد بود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=5982

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.