• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

عشایر محدوده کشت و صنعت به مسئولان اعتماد کنند/اصلاح نابسامانی‌ها به نفع عشایر

  • 14 مرداد 1400 - 21:02
عشایر محدوده کشت و صنعت به مسئولان اعتماد کنند/اصلاح نابسامانی‌ها به نفع عشایر

آیت‌الله سید حسن عاملی در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که بعد از سال‌ها پیگیری امور مربوط به ساماندهی عشایر محدوده‌نشین کشت و صنعت مغان، این کار به سرانجام رسید تا بر اساس مصوبه هیئت دولت عشایر واقعی با دریافت سه هکتار زمین به صورت تعاونی به حق و حقوق واقعی خود برسند.

وی از پیگیری‌ها و تلاش خستگی‌ناپذیر استاندار اردبیل در این زمینه قدردانی کرد و گفت: زمانی که به این مناطق سرکشی می‌کردم، روحاً معذب بودم چرا که ساکنین این منطقه نه از آب شرب و نه امکانات اولیه بهره‌ای نبرده بودند که انتظار می‌رود با واگذاری قانونی اراضی به این عشایر و ساماندهی آنها از امکانات و برکات نظام اسلامی بیش از گذشته استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: وضعیت نابسامان عشایر این محدوده برای ما سرافکندگی داشت و در برابر ولی نعمتان همواره خجالت‌زده بودیم اما با کار بزرگی که دولت و مسئولان استانی انجام دادند، به جد مشکلات عشایر در مرحله رسیدگی و اتمام قرار گرفته است.

عاملی تصریح کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی و تعاون روستایی فعالیت‌های خوبی را در ساماندهی عشایر محدوده‌نشین کشت و صنعت شاهد هستیم و بدون اینکه این موضوع از سوی رسانه‌های غرب به مسائل حاشیه‌ای کشیده شود، با تلاش انجام شده و مراقبت مسئولان امر بالاخره بعد از گذشت سال‌ها برطرف شد که امروز شاهد واگذاری اسناد به نمایندگان دو قشلاق حلاج‌لر و مرتضی کندی در دفتر امام جمعه بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود با این واگذاری سطح درآمد عشایر منطقه و تولیدات آنها افزایش یابد و از قبل این امر زمینه برای تقویت نظام بهره‌برداری نیز فراهم شده تا بدون اینکه حقی از کسی ضایع شود و یا عده‌ای بخواهند به این واگذاری‌ها طمع کنند، واگذاری به شکل درست و دقیق اتفاق افتد.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: ورود بنیاد مسکن نیز به این حوزه همچنین صدور اسناد مالکیت و تعیین کاربری‌های عمرانی و خدماتی بسیار امر مبارک و میمونی است که قطعاً نتیجه آن به نفع عشایر و روستانشیان منطقه خواهد بود.

عاملی ضرورت اعتماد و وثوق عشایر به مسئولان را در پیگیری امر و حل مشکلات یادآور شد و بیان کرد: در هر مجموعه‌ای که وثوق و اعتماد شکل بگیرد قطعاً نتایج کار نیز مؤثر خواهد بود و تصمیم‌گیری‌ها به نفع عشایر و تولیدکنندگان واقعی رقم می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ادامه داد: با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل که به جد خود را وقف این امر بزرگ و حیاتی کردند، به تدریج واگذاری‌ها به عشایر واقعی منطقه در قالب تعاونی‌ها انجام می‌شود که امیدواریم بدون اجحاف در حق کسی این واگذاری‌ها رضایت مردم و ساکنان را به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.