• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

عذرخواهی استاندار گیلان برای وعده های عملی نشده در حل مشکل سراوان

  • 15 اسفند 1400 - 0:23
عذرخواهی استاندار گیلان برای وعده های عملی نشده در حل مشکل سراوان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر شنبه در جلسه مدیریت پسماند در محل دفن زباله سراوان رشت با تأکید بر لزوم اقدام جهادی برای حل این مشکل، اظهار کرد: افزود: همه باید برای حل مشکل سراوان احساس مسئولیت کنند.

وی با انتقاد از این اینکه در سال‌های اخیر متأسفانه شاهد رفع مسئولیت‌های نسبت به حل مشکل سراوان بوده‌ایم، گفت: هیچ اقدام عملیاتی برای رفع این مشکل انجام شده است.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت اقدام عملیاتی برای حل این مشکل به جای دادن شعار و ارائه برنامه‌های تئوری، تأکید کرد: باید با حضور معاون استاندار، فرمانداران و شهردار و شورای شهر شهرستان‌های رشت، فومن، شفت، خمام، صومعه سرا و ماسال جلسه آغاز فعالیت پیمانکار برگزار شود.

عباسی با عذرخواهی از مردم سراوان وعده‌های عملی نشده برای حل مشکل زباله این منطقه، ادامه داد: بعد از سفر رئیس جمهور به استان گیلان زباله سراوان به عنوان ابر چالش استان نام برده شده و برای حل این مشکل عزم مسئولان جدی است.

وی همچنین بر ضرورت توجه به تفکیک زباله از مبدا اشاره و با بیان اینکه مدیران باید در این زمینه توجه لازم را داشته باشند، گفت: فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدا باید جدی گرفته شود و مدیران این موضوع را از خود شروع کنند.

استاندار گیلان با اشاره به ورود شیرابه‌های زباله سراوان به رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود و تالاب انزلی، افزود: در ایام بارانی ۱۵ لیتر بر ثانیه و در روزهای غیر بارانی ۶ لیتر بر ثانیه شیرابه وارد این رودخانه‌ها و تالاب انزلی می‌شود.

وی همچنین به مشکلات مردم سراوان با وجود زباله اشاره کرد و ادامه داد: طی هشت سال گذشته یک حرکت کوچک برای حل این مشکل برداشته نشده و مردم شاهده وعده‌های عملی نشده بودند.

عباسی با تأکید بر لزوم اقدامات عملی از سوی شهرداری‌ها برای مدیریت پسماند و فرهنگ سازی تفکیک زباله، تصریح کرد: باید به اندازه درآمد حاصل از فروش زباله به شهرداری‌ها بودجه اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه حرکت جهادی برای حل مشکل زباله سراوان باید از فردا آغاز شود، ادامه داد: نباید به دنبال محل جدیدی برای دپوی زباله باشیم زیرا قطعاً دردسرها افزایش می‌یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه حل مشکل زباله سراوان تنها در گرو اختصاص اعتبار نیست بلکه نبود مدیریت سبب ایجاد ارتفاع ۹۲ متری از زباله شده است، اظهار کرد: حق گیلان این وضعیت نیست.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید پای کار حل مشکل زباله سراوان باشند، اضافه کرد: میراث دار مدیرانی هستیم که یک میلیون تن زباله را در این مکان دپو کرده‌اند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=17688

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.