• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

عدم پاسخ بسکتبال استرالیا به ایمیل‌های ایران/بازی مهم لغو می‌شود؟

  • 08 آبان 1401 - 12:16
عدم پاسخ بسکتبال استرالیا به ایمیل‌های ایران/بازی مهم لغو می‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال این روزها پیگیر روند آماده سازی خود برای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی و برگزاری دیدارهای خانگی اش در این پنجره است. دیدارهایی که به ترتیب باید برابر چین و استرالیا برگزار شود. نتیجه این دو دیدار در سرنوشت بسکتبال ایران برای صعود به جام جهانی اهمیت زیادی دارد اگرچه در مورد استرالیا، بیشتر از خودِ بازی فعلا تعیین تکلیف این تیم و سفرش مهم به نظر می رسد.
طبق برنامه دیدار تیم ملی بسکتبال برابر استرالیا باید ۲۳ آبان ماه برگزار شود. استرالیایی ها باید حداقل یکی دو روز قبل از این تاریخ به تهران سفر کنند تا آماده بازی در روز مقرر شوند اما تا به امروز کوچکترین اقدامی برای ویزای سفر به ایران انجام نداده اند.
این در حالی است که از طرف فدراسیون بسکتبال ایران طی هفته های اخیر ایمیل هایی در رابطه با این مهم، روند لازم برای سپری کردن آن و حتی موضوعات مرتبط به کرونا به فدراسیون استرالیا ارسال شده بود اما استرالیایی ها به هیچ یک از این ایمیل ها واکنشی نداشته اند!
استرالیایی ها البته پیش از این خواستار برگزاری بازی با ایران در کشور ثالث شده و حتی درخواست خود را به فیبا آسیا هم اعلام کرده بودند. فدراسیون بسکتبال اما در مذاکرات شفاهی با مدیر دفتر منطقه‌ای فیبا در حوزه آسیا مخالفت خود را با این مسئله نشان داده بود.
همین مسئله و اینکه تا به امروز نه استرالیایی ها اقدامی برای ویزای سفر به ایران داشته اند و نه ایمیل رسمی به ایران مبنی بر بازی در کشور ثالث ارسال نشده، ابهامات برگزاری دیدار ۲۳ آبان ماه در تالار بسکتبال آزادی را بیشتر کرده است.
از طرفی صحبت هایی مطرح است مبنی بر اینکه استرالیا تصمیم به کناره گیری از بسکتبال قاره آسیا گرفته است اما در این زمینه هم هیچ گونه اطلاع رسانی صورت نگرفته و حتی تصمیمی در رابطه با گروه بندی های انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا انجام نشده است.
بنابراین تا به امروز استرالیا به عنوان یکی از حریفان بسکتبال ایران در گروه F انتخابی جام جهانی قرار دارد اما با شرایط موجود و عدم انجام هیچ اقدامی سفر، رقابت دو تیم در مرحله برگشت را بیشتر از برگزاری به سمت لغوِ برگزاری هدایت می کند مگر اینکه در فاصله دو هفته مانده به زمان مقرر، اتفاقات جدیدی رخ دهد.
به گزارش مهر، دیدار رفت تیم های ملی بسکتبال ایران و استرالیا ۷ شهریورماه برگزار شد که طی آن ملی پوشان کشورمان با نتیجه ۹۸ به ۶۸ متحمل شکست شدند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=32190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.