• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

عدم تمایل نجیب میقاتی برای نخست‌وزیری مجدد در لبنان

  • 21 خرداد 1401 - 12:42
عدم تمایل نجیب میقاتی برای نخست‌وزیری مجدد در لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه النشره، نجیب میقاتی که هم اکنون نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان است با اشاره به اینکه تمایلی برای نخست وزیری ندارد، گفت: پارلمان باید براساس اختیارات خود عمل کرده و هر شخصیتی را که صلاح می‌داند برای پست نخست وزیری انتخاب کند.

وی درباره تشکیل دولت جدید لبنان و احتمال اینکه آیا او مجدداً نخست وزیر خواهد شد، گفت: همه ما از پیچیدگی‌های عرصه سیاسی هراس داریم و به همین دلیل من به دنبال نخست وزیری مجدد نیستم. پارلمان اما باید بر اساس وظیفه‌ای که بر عهده دارد نخست وزیر را انتخاب کند و کابینه جدید باید بدون موانعی که برخی از احزاب در برابر نخست‌وزیر مکلف قرار می‌دهند، تشکیل شود.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان افزود: لبنان اکنون بر سر یک دوراهی قرار گرفتهو ما نمی‌توانیم با همان رویکرد قبلی ادامه دهیم. لازم است از توافق طایف شروع کنیم و این توافق را تقویت کرده و در راستای منافع لبنان آن را توسعه دهیم.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد: ما باید به یک گفتگو و توافق ملی برسیم و توافق طایف در زمینه لغو فرقه گرایی سیاسی را تکمیل کنیم.

میقاتی درباره پرونده انتخابات ریاست جمهوری لبنان نیز اظهار داشت: با ترکیب پارلمان جدید به نظر نمی‌رسد که کسی بتواند در روند این مساله اختلال ایجاد کند و بنابراین امکان انتخاب رئیس جمهور، نسبت به چند ماه قبل بیشتر شده است، البته ممکن است انتخاب رئیس جمهور کمی به تعویق بیفتد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23387

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.