• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

طرح افزایش نفت و گاز در صورت تأیید در خوزستان اجرا شود

  • 06 شهریور 1400 - 2:39
طرح افزایش نفت و گاز در صورت تأیید در خوزستان اجرا شود

به گزارش مهر، فریدون حسنوند عصر امروز جمعه در نشست شورای اداری خوزستان با حضور رئیس جمهور گفت: همه نمایندگان استان خوزستان در کنار دولت انقلابی و ولایی هستند و برای سربلندی دولت خدمتگزار فعالیت می‌کند.

وی افزود: در ارتباط با خوزستان قرار شده تا با طرحی در حوزه استان و الزام صنایع سنگین یک سقف ۲۰ هزار مگاوات تولید برق برای خوزستان در نظر گرفته شود که هم تولید برق برای مشترکان از جمله صنایع و خانگی داشته باشیم و هم در افق چند ساله سدها و نیروگاه‌های برق‌آبی را برای مدت ۹ ماه معاف کنیم؛ همچنین از آنها برای مدیریت منابع آبی بهره‌مند شویم تا برای کشاورزی، صنعت و شرب در ایام تابستان آب داشته باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: طرح آب‌رسانی نیز راهکار خوبی برای آب‌رسانی به شهرهای مختلف خوزستان داشته است که در حال حاضر آب تبدیل به برق می‌شود.

حسنوند عنوان کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری قطعاً یکی از بزرگ‌ترین اقدامات این دولت است که هم اشتغال‌زایی دارد و هم آرامش و امنیت را برای خوزستان به ارمغان می‌آورد؛ البته در زمینه تأمین امنیت غذایی هم مؤثر است.

وی تأکید کرد: در حوزه نفت و گاز نیز طرح افزایش تولید اگر به تأیید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری برسد، پیشنهاد می‌کنم که در خوزستان شروع شود زیرا کارکنان، مردم مناطق، دولت و نظام و از طرفی سرمایه‌گذاران نیز در کنار هم از این افزایش تولید منتفع می‌شوند و می‌توانیم برای عدم وابستگی به نفت و همچنین جلوگیری از خام فروشی نسبت به افزایش فرآورده‌های نفتی در خوزستان اقدام کنیم.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس با بیان اینکه در بحث کشاورزی و ریزگردها باید حفاظت از محیط زیست را مورد توجه ویژه قرار دهیم، اضافه کرد: در زمینه قیمت‌گذاری برای خرید محصولات تضمینی باید توجه بیشتری داشته باشیم که مثلاً در زمینه خرما برای کشاورزان خوزستانی مشکلاتی ایجاد شده که به دلیل قیمت پایین خرید تضمینی خرما است.

وی با تأکید بر اینکه جای احداث شهرک‌های پتروشیمی در خوزستان خالی است، گفت: مشکل اصلی خوزستان اشتغال است و شورای عالی توسعه خوزستان با ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری، سازمان برنامه‌وبودجه، تعدادی از وزرا و مسئولان استانی تشکیل و سیاست‌های دولت در خصوص خوزستان اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.