• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

طراحی دکوراسیون

  • 07 تیر 1401 - 11:01
طراحی دکوراسیون

احتمالا تا کنون برایتان پیش آمده است که برای خرید یک دارو چند دقیقه‌ای را در داروخانه منتظر بمانید. آیا به این مسئله فکر کرده‌اید که در این مدت زمان چه چیزی بیشتر از همه در فضای داروخانه، توجه شما را به خود جلب می‌کند؟ اصلا ممکن است  وارد داروخانه‌ای شوید که فضای آن همان چند دقیقه انتظار را برای شما طاقت فرسا کند. گذشته از اینها حتما برایتان جالب خواهد بود؛ اگر بدانید که چطور برخی از داروخانه‌ها در سطح شهر به برند تبدیل شده و مشتریان بی‌شماری دارند و یا اینکه چرا بعضی دیگر از داروخانه‌ها  همیشه خلوت هستند!؟ یکی از مهم‌ترین فاکتورها در برندسازی داروخانه‌ها، طراحی داروخانه است.‌ اگر با اهمیت طراحی داروخانه آشنا شوید؛ می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به معروف‌ترین و پرفروش‌ترین داروخانه شهر تبدیل شوید. با ما همراه باشید تا به بررسی دیزاین داروخانه و نکات مهم در طراحی آن بپردازیم.

اهمیت دیزاین و طراحی داروخانه

داروخانه‌ها یک مرکز تجاری به شمار می‌روند و به واسطه نوع محصولی که ارائه می‌دهند؛ رفت‌وآمد دائمی دارند‌. گذشته از نیاز به تهیه دارو، بسیاری از کاربران لوازم بهداشتی و آرایشی خود را نیز از داروخانه‌ها تهیه می‌کنند‌. طبیعتا نوع دارو و محصولاتی که در داروخانه‌های مختلف عرضه می‌شود؛ یکسان است. از آنجا که راه اندازی داروخانه و فعالیت در آن  یک نوع کسب‌وکار محسوب می‌شود؛ صاحبین داروخانه ‌ها باید برای درآمدزایی بیشتر به طریقی مشتری جذب کنند. بنابراین حتی داروخانه‌ها نیز به فرآیند بازاریابی احتیاج دارند. از طرفی گسترش پیاده‌سازی سبک‌های جدید طراحی در زندگی مدرنیته امروز، گویی چشم کاربران را به جلوه‌‌های بصری و دکوراسیون‌های شیک و لاکچری عادت داده و به‌همین خاطر هر محیط جذاب و زیبایی را می‌پسندند. طراحی داروخانه، دیزاین و رسیدگی به جلوه‌های بصری آن یک استراتژی بسیار مهم در برندسازی داروخانه محسوب می‌شود. جذب مشتری، افزایش فروش و برندسازی برای داروخانه‌ها نیز قواعد خاص خود را دارد و باید به شکل اصولی انجام شود. داشتن یک دکور استاندارد در داروخانه‌ها نه تنها با جلب توجه مشتری به افزایش فروش کمک می‌کند؛ بلکه مزایای بسیار دیگری نیز دارد. ارائه محصول در داروخانه‌ها  و پاسخ به نیاز مشتری در این فضا به دقت و توجه بسیاری نیاز دارد. طبیعتا عدم توجه و هر نوع اشتباه در عرضه دارو ممکن است مشکلات زیادی به بار آورد. به‌همین خاطر نسخه‌ها باید به درستی بررسی شده و اپراتور داروخانه باید ارتباط درستی را با مشتری برقرار سازد.‌ ضمن اینکه تداخل فعالیت اپراتورها و تأخیر در پاسخ به نیاز مشتریان باعث آزرده خاطر شدن آن‌ها می‌شود. این هدف یعنی تعامل درست با مشتری و نحوه ارائه خدمات، تنها در صورتی محقق می‌شود که داروخانه از نظم خاصی برخوردار بوده و دکور آن  به شکلی باشد که به اصطلاح دست و پای اپراتور را برای ارائه محصول و خدمات نبندد.

مزایای طراحی داخلی داروخانه

شما می‌توانید با یک چیدمان اصولی، دیزاین و طراحی داروخانه به کسب‌وکار خود در این فضا ارزش و اعتبار ببخشید. مشتریان شما به‌خوبی درک می‌کنند که هدف شما از طراحی داخلی داروخانه و دیزاین آن چیست. به عبارتی شما با طراحی دکوراسیون داروخانه نشان می‌دهید که چه ارزش و احترامی برای کاربران خود قائل هستید. یک دیزاین حرفه‌ای و لاکچری در مواقعی که ترافیک داروخانه افزایش می‌یابد؛ نقش یک عامل سرگرم کننده را برای مشتریان ایفا می‌کند. به این صورت که جلوه‌های بصری در داروخانه برای دقایقی حواس مشتری را از انتظار کشیدن پرت کرده و بدون اینکه خاطر مشتری مکدر شود؛ اپراتورهای داروخانه نیز می‌توانند بدون عجله و حواس پرتی به نوبت، به نسخه‌ها رسیدگی کنند. زیبایی‌های ظاهری در دکوراسیون داروخانه نه تنها بر ذهن مخاطب اثر مثبت می گذارد؛ بلکه اپراتورهای داروخانه نیز از حضور طولانی مدت میان حجم انبوهی از دارو احساس خستگی نمی‌کنند.

کمبود فضا مشکل همیشگی در زندگی مدرن امروزی است تا جایی که محدودیت در فضا برای داروخانه‌ها نیز به یک معضل جدی تبدیل شده است. تنها راه حل برای حداکثر استفاده از حداقل فضای ممکن در داروخانه‌ها، یک طراحی دکور حرفه‌ای است. استفاده از تکنیک‌ و هنر طراحی داروخانه به شما کمک می‌کند که هیچ جای پرتی در فضای داخلی داروخانه باقی نگذاشته و ضمن استفاده بهینه از فضا با یک دیزاین استاندارد به یک نظم خاص در این محیط برسید. اگر تمام استانداردها را در دکوراسیون داخلی داروخانه رعایت کنید؛ هیچگاه با مشکل کمبود جا مواجه نمی‌شوید. چیدمان صحیح داروخانه علاوه بر شکل‌دهی یک محیط با کاربری بالا، دسترسی راحت، زیبایی و مدرن بودن فضا به بهداشت بهتر محیط نیز کمک می‌کند. این روزها کاربران در تهیه لوازم بهداشتی بیشتر به دنبال برندهای معتبر هستند.

اگر تمام محصولات قابل عرضه شما در داروخانه برند باشند اما ایده مناسبی در نمایش آن‌ها نداشته باشید؛ قطعا نباید انتظار فروش بالا را داشته باشید. طراحی داروخانه به شما کمک می‌کند که یک فضای لوکس و لاکچری با جلوه بصری بسیار زیبا، ایجاد کرده و محصولات برند و باکیفیت خود را در یک محیط در خور و ایده آل به نمایش بگذارید. به این ترتیب حتما فروشتان افزایش می‌یابد. به‌همین دلیل است که این روزها اکثر داروسازان به فکر بازسازی داروخانه‌ها و طراحی دکوراسیون داروخانه مدرن هستند. طراحی هر نوع دکوری از المان‌هایی همچون رنگ و طرح و اشیای زیبا تشکیل می‌شود. در واقع آنچه به یک طراحی دکوراسیون معما می‌بخشد؛ رنگ و لعاب آن است. حتی اگر تمام مزایای طراحی و چیدمان داروخانه را فاکتور بگیرید؛ دیزاین آن با رنگ‌های شاد و خاص نقش بسیار مهمی در جلب توجه مشتری دارد.

داروخانه به واسطه نوع محصولات دارویی و هر آنچه به این محصولات ربط دارد؛ به خودی خود یک محیط پرتنش است. بیشتر افرادی که وارد یک داروخانه می‌شوند، به دنبال تأمین داروهای خاصی هستند و قطعاً پشت این نیاز برای فراهم کردن دارو یک دغدغه، یک استرس و یک حال روحی نامساعد نهفته است. در واقع پشت حضور مراجعه کنندگان به داروخانه، یک اجبار نهفته است. شما می‌توانید با طراحی داروخانه یک محیط با نشاط ایجاد کرده و با کاهش بار منفی این اجبار برای دقایقی هم که شده احساس و انرژی‌های مثبت را به مراجعه کنندگان، انتقال دهید. به این ترتیب مشتریان شما رغبت بیشتری برای مراجعه به داروخانه شما را دارد. توجه به این فاکتورها نه تنها به افزایش فروش منجر می‌شود؛ بلکه برند شما را به شهرت و محبوبیت خاصی در سطح شهر می‌رساند.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داروخانه مدرن

همان‌طور که گفتیم طراحی داروخانه اصول و قواعد خاص خود را دارد. وقتی از دکوراسیون مدرن صحبت می‌کنیم؛ باید به المان‌های طراحی در سبک مدرن توجه ویژه‌ای داشته باشید.‌ همان‌طور که می‌دانید در دکوراسیون مدرن شلوغی بیش از حد پذیرفته نیست و طراحان بیشتر پیرو سادگی هستند. دیزاین داروخانه نیز از این قاعده مستثنا نیست. چه بسا باید در طراحی دکور داروخانه، توجه بیشتری به این نکته داشته باشید. چون محصولاتی که در این مراکز عرضه می‌شوند؛ اکثرا دارای حجم بسیار کوچکی هستند و تعداد بالای آن‌ها ناخودآگاه ظاهر شلوغی به فضای داروخانه می‌بخشد. از آنجا که در داروخانه‌ها محصولات در دسته‌بندی‌های مختلفی عرضه می‌شوند؛ قبل از هر چیزی باید به محل قرار گیری محصولات مختلف توجه کنید تا مشتری بتواند دسترسی راحت‌تری به محصولات مورد نیاز خود داشته باشد. البته  فراهم کردن این دسترسی تنها برای لوازم آرایشی بهداشتی است و داروها معمولا در بخش‌های دیگری دور از دسترس مراجعه کنندگان، قرار می‌گیرند. یکی از نکات مهم در طراحی داروخانه رنگ آن است. بهتر است برای دیزاین داروخانه از رنگ سفید استفاده کنید. البته می‌توانید رنگ سبز و آبی را نیز به صورت ترکیبی با رنگ سفید به کار بگیرید. رنگ‌های سبز و آبی جزو رنگ‌های آرامش بخش هستند و تلفیق آن‌ها با رنگ سفید به‌عنوان یک رنگ خنثی، ایده جالبی به نظر می‌رسد. این ترکیب رنگ از لحاظ روانشناسی برای چنین محیطی کاملا مناسب است.‌ در نظر داشته باشید که برای دیزاین داروخانه باید علاوه بر جنبه‌های زیبایی به رعایت استانداردهای بهداشتی نیز توجه کنید.

این محیط به شدت نیازمند رعایت نکات بهداشتی است. هرچند طراحی فضای داخلی داروخانه یک امر سلیقه‌‌ای است؛ اما در هر نوع چیدمان باید کاربردی بودن و کیفیت طراحی را در اولویت قرار دهید. ممکن است مشتریان شما از هر رده سنی به‌خصوص سالمندان باشند‌. مسلما انتظار و سر پا ایستادن برای سالمندان در این محیط‌های شلوغ و پر‌تنش دشوار است. بهتر است یک فضای نشیمن برای سالمندان و سایر افراد کم توان، فراهم کنید تا از این طریق یک فضای دوستانه ایجاد کرده و آرامش را به مشتریان خود هدیه کنید. در این صورت رضایت مشتری نیز جلب می‌شود. اپراتورهای داروخانه نیز از آشفتگی ذهنی ناشی از شلوغی و تنش دور می‌مانند. 

طراحی پیشخوان داروخانه

از آنجا که نحوه دیزاین پیشخوان، نقش مستقیمی با نحوه ارائه خدمات به مشتریان دارد؛ باید با وسواس بیشتری به طراحی این قسمت از دکوراسیون داروخانه بپردازید. پیش‌تر گفتیم که بهتر است محصولات مختلف داروخانه را در دسته بندی‌های مختلف جای دهید. حال اگر بتوانید برای هر یک از بخش‌های داروخانه یک پیشخوان قرار دهید؛ به طراحی ایده آلی خواهید رسید. به این ترتیب مشتریان و بیماران به راحتی می‌توانند به پیشخوان مورد نظر خود مراجعه کرده و از ایجاد هرج و مرج جلوگیری شود. علاوه بر آن بهتر است که پیشخوان یا محل دریافت نسخه و تحویل دارو در مرکز داروخانه قرار داشته باشد. حتی اگر فضا و ابعاد داروخانه امکان قرار دادن پیشخوان در مرکز دکوراسیون داخلی را به شما ندهد؛ باید آن را در جایی قرار دهید که به محصولات پرفروش و قفسه داروها دسترسی راحت‌تری داشته باشید. این نوع طراحی داروخانه به شما امکان می‌دهد که در پاسخ به نیاز ارباب رجوع با سرعت بیشتری عمل کنید.

دکوراسیون داروخانه کوچک

وقتی کاربران به دنبال تهیه یک دارو هستند؛ دغدغه اصلی آن‌ها تأمین دارو است و حتما برای تهیه آن استرس زیادی خواهند داشت. در این بین، فضای پر از هیاهو و پر تنش داروخانه بر شدت استرس کاربران می‌افزاید. همان‌طور که گفتیم این روزها محدودیت فضا یکی از مشکلات و دغدغه اصلی داروسازان است. به‌همین خاطر  طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک، اهمیت بیشتری می‌یابد. در داروخانه‌های کوچک گردش فعالیت‌ها به خودی خود با مشکل مواجه می‌شود. حال اگر طراحی دکوراسیون داخلی آن به درستی انجام نشود؛ این مشکلات پررنگ‌تر می‌شوند.‌ یک چیدمان اصولی و صحیح حتی در یک فضای کوچک نیز می‌تواند راندمان فروش را افزایش داده و نیاز ارباب رجوع را مرتفع سازد. خوشبختانه شیوه طراحی مدرن در عصر امروز و استفاده از قفسه‌های انعطاف پذیر تا حدودی مشکل محدودیت مکان را  برطرف کرده و شما می‌توانید با کمک طراحان حرفه‌ای یک طراحی دکوراسیون داخلی عالی در طراحی داروخانه داشته باشید.

جمع بندی مطالب

داروخانه مانند هر کسب‌وکار دیگر برای افزایش و برندسازی به استراتژی‌های بازاریابی احتیاج دارد. یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های فروش در داروخانه‌ها طراحی یک جلوه بصری زیبا و البته یک دیزاین کاربردی است. یکی از فاکتورهای مهم در تداوم کسب‌وکارها و قدرت آن‌ها انرژی مثبتی است که در تمام المان‌های کسب‌وکار دیده می‌شود. طبیعتا انتظار نمی‌رود که فروش دارو انرژی مثبت و بالایی داشته باشد. یک طراحی دکوراسیون داخلی حرفه‌ای به افزایش انرژی مثبت در فضا و افزایش راندمان فروش، کمک می‌کند. در این راستا می‌توانید برای طراحی داروخانه از متدهای روز دنیا استفاده کنید و داروخانه خود را به حرفه‌ای‌ترین، جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین داروخانه شهر تبدیل کنید. در این بین می‌توانید برای کاهش هزینه‌های جاری خود، یک گروه طراح حرفه‌ای و متخصص را انتخاب کنید.

بهترین گروه طراح دکوراسیون داخلی داروخانه

گروه پاکاد با بیش از نیم قرن تجربه و بهره‌مندی از طراحان متخصص، باتجربه، هنرمند و کاربلد یک انتخاب ایده‌آل برای شما می‌باشد. این گروه حرفه‌ای و با سابقه با تمام سبک‌های مدرن و کلاسیک در طراحی داخلی داروخانه آشنا است و از به روزترین، باکیفیت‌ترین و استانداردترین متریال‌ها در طراحی داخلی یا در بازسازی داروخانه شما استفاده می‌کند. این تیم حرفه‌ای با شناخت نیاز مشتری می‌تواند با یک طراحی کاربردی در کمترین فضا سبک‌های مختلف طراحی داخلی داروخانه را اجرا کند. رزومه حرفه‌ای، میزان رضایت و وفاداری مشتریان به خوبی حرفه‌ای بودن و البته قابل اعتماد بودن گروه پاکاد را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است گروه پاکاد، ضمن طراحی داروخانه، خدمات طراحی مطب را نیز ارائه می‌دهد. برای مشاهده نمونه کارها و سفارش خدمات طراحی برای داروخانه بر روی لینک  https://pakaddesign.ir/ کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=24487

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.