• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

طباطبایی: برای تیم ملی احساس خطر می‌کنم/ کیفیت بازیکنان تیم ملی را نجات می‌دهد

  • 16 مهر 1400 - 13:41
طباطبایی: برای تیم ملی احساس خطر می‌کنم/ کیفیت بازیکنان تیم ملی را نجات می‌دهد

هادی طباطبایی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره پیروزی تیم ملی ایران مقابل امارات در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد:  تیم ملی ما دچار یک اتفاقی می‌شود که انگار دارد به عقب برمی‌گردد. به عبارت دیگر ما  داریم به زمان قبل از کی‌روش برمی‌گردیم. در زمان قبل کی‌روش، ما اگر مقابل یک تیم قدرتمند قرار می‌گرفتیم با انگیزه بازی می‌کردیم و در مقابل تیم‌های ضعیف‌تر برعکس می‌شد. در زمان کی‌روش این مساله تغییر کرد و او با بازیکنان طوری برخورد می‌کرد در هر بازی، تمام انگیزه خود را به نمایش بگذارند اما الان باز هم تیم ملی به دوران قبل از کی‌روش برگشته است و من برای تیم ملی احساس خطر می‌کنم.

دروازه‌بان سابق تیم ملی و استقلال ادامه داد: ما در تمام خطوط بازیکنان خوب زیادی داریم و کیفیت بازیکنان تیم ملی را نجات می‌دهد. کیفیت فنی بازیکنان شرایط را برای تیم ملی عوض کرده است. موقعی که سردار آزمون پشت پنالتی ایستاد، در چهره او احساس کردم که مقداری خسته است و در نهایت هم این بازیکن پنالتی خود را خراب کرد. باید در کادر فنی شرایطی پیش بیاید که بازیکنان تیم ملی دچار این اتفاقات نشوند.

طباطبایی با انتقاد نسبت به شرایط فنی تیم ملی خاطرنشان کرد: من سرعت خوبی در روند بازی تیم ملی ندیدم. ابتکار بازی بیشتر دست تیم امارات بود و این در حالی بود که تیم ملی نفرات بهتری نسبت به تیم امارات داشته است و طبیعتا تیمی که از نفرات بهتری برخوردار باشد، باید شرایط بهتری در زمین برای خود رقم بزند.

پیشکسوت تیم فوتبال ایران افزود: در بازی دیشب، ما چند موقعیت داشتیم؟ ما فرصت زیادی برای گلزنی نداشتیم. ما در یک موقعیت و روی هوش مهدی طارمی توانستیم به گل برسیم. این نشان دهنده این است که ما تاکتیک خوبی برای گلزنی نداشتیم. آیا شرح وظایف بازیکنان در بازی‌های تیم ملی مشخص است؟ ما روی کیفیت نفرات خود داریم نتیجه می‌گیریم. اگر کیفیت تاکتیکی خوبی در تیم ملی وجود داشته باشد، ملی‌پوشان می‌توانند غوغا کنند.

طباطبایی با اشاره اینکه تیم ملی باید روی کارهای تاکتیکی تمرکز بیشتری داشته باشد، خاطرنشان کرد:  مربی باید روی کارهای تاکتیکی کار کند و سرعت تیمی ما بالا برود و با این اتفاقات فوتبال ما زیباتر می‌شود و از ظرفیت‌های خود بیشتر استفاده خواهیم کرد. در فوتبال دنیا، تیم‌ها در ابتدا روی کیفیت فردی بازیکنان حساب باز نمی‌کنند و اولویت روی کیفیت تاکتیکی تیم است. سوال من این است آیا مسی هر وقت که توپ دستش می‌آید، دریبل می‌زند؟ قطعا چنین چیزی وجود ندارد.

او در پایان گفت: اگر نگرش به مسائل تاکتیکی و فنی تغییر کند، ما راحت می‌توانیم از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم. فکر می‌کنم باید روی ۲ مساله تاکتیکی کار کنیم؛ مساله اول آنالیز بازی حریف جهت پیدا کردن نقاط ضعف تیم حریف و استفاده کردن از اشتباهات حریف است و مساله بعدی کار کردن روی مهارت‌های ستاره‌ها و مهره‌های قوی تیم است که در مواقعی که بازی گره می‌خورد بتوانیم روی این بازیکنان حساب باز کنیم. باید نگرش نسبت به فوتبال تغییر کند و اگر این نگرش تغییر پیدا کند،‌ آن موقع می‌توانیم شرایط بهتری برای خود رقم بزنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=8344

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.