• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

طالبان: حمله به مقر کفیل وزارت دفاع افغانستان کار ما بود

  • 13 مرداد 1400 - 14:37
طالبان: حمله به مقر کفیل وزارت دفاع افغانستان کار ما بود

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، گروه طالبان مسئولیت حمله روز سه شنبه به دفتر ژنرال «بسم الله خان محمدی» کفیل وزارت دفاع افغانستان را به عهده گرفت.

گروه طالبان همچنین نسبت به حملات بیشتر علیه مقامات ارشد دولت افغانستان هشدار داده است.

منابع خبری گزارش دادند که چندین انفجار و تیراندازی های پراکنده عصر روز گذشته در نزدیکی محل اقامت کفیل وزارت دفاع افغانستان رخ داده است.

مطابق گفته شاهدان، خودرویی در نزدیکی محل اقامت وزیر منفجر شد و سپس چندین فرد مسلح وارد ساختمان شدند. نیروهای دولتی بیش از چهار ساعت با افراد مسلح ناشناس مبارزه کردند.

محمدی سپس اعلام کرد که خود و خانواده اش در پی این حمله تروریستی، در سلامت هستند. منابع افغان اعلام کردند که برخی از محافظان امنیتی وی در این حادثه زخمی شدند.

گروه طالبان پیشتر نیز مسئولیت حمله به فرودگاه قندهار را بر عهده گرفته بود. «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان پیشتر اعلام کرد که اعضای این گروه دست کم ۳ راکت به سوی فرودگاه قندهار واقع در جنوب افغانستان پرتاب کرده اند.

وی گفت: فرودگاه قندهار را ما هدف قرار دادیم؛ زیرا دشمن از آن به عنوان مرکزی برای انجام حملات هوایی علیه نیروهایمان استفاده می کرد.

درگیری‌های گسترده بین اعضای گروه طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان در پی خروج غیر مسئولانه و ادعایی نظامیان آمریکا و ناتو طی هفته‌های اخیر، در سراسر این کشور ادامه دارد و در نتیجه این کشمکش‌ها، مناطق مختلف در افغانستان بین این دو گروه دست به دست می‌شود. همچنین افراد متعددی از هر دو طرف در این درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1102

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.