• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

صنعت مکمل های غذایی گرفتار قیمت گذاری دستوری است

  • 01 اسفند 1400 - 21:37
صنعت مکمل های غذایی گرفتار قیمت گذاری دستوری است

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید رضا بهشتی افزود: به هر حال شتاب تغییرات و توسعه دانش در دنیای امروز بسیار زیاد است و تولیدکنندگان نیز باید دائماً زنجیره تولیدی خود را با دانش جدید و ماشین آلات مناسب‌تر تطبیق دهند.

وی ادامه داد: اما موضوع اساسی که در خصوص ارتقای کیفیت مکمل‌های غذایی مطرح است، آن است که برخی سیاستگذاری ها و تصمیمات کلان، باوجودی که با هدف ارتقای کیفیت و حمایت از مصرف کنندگان اتخاذ می‌شود، ولی در مرحله اجرا شاهد هستیم که نتیجه معکوسی به بار می‌آورد و در واقع یک جورهایی مانع ارتقای کیفیت محصولات تولیدی می‌شود.

به گفته این تولیدکننده مکمل‌های غذایی، از جمله دست اندازهای تولیدکنندگان باید به بحث قیمت گذاری دستوری مکمل‌های غذایی اشاره کنیم که تجربه چند سال اخیر در این حوزه نیز بر این موضوع دلالت کامل دارد ولی متأسفانه سازمان غذا و دارو در این رابطه نتوانسته است اجماع لازم را در میان تصمیم سازانی که در بیرون سازمان قرار دارند، به وجود آورد.

وی افزود: باور فعالان صنعت مکمل‌های غذایی آن است که قیمت گذاری دستوری، سبب درجا زدن کیفیت محصولات می‌شود و اگر سیاستگذاران دنبال توسعه و ارتقای کیفی محصولات هستند باید مسیری را پیش پای صنعت قرار دهند که در نهایت به رهایی از قیمت گذاری دستوری و دولتی ختم شود.

بهشتی تصریح کرد: اصولاً دخالت‌های حداکثری دولت‌ها در فرآیندهای مرتبط با تولید، از قبیل ورود دولت‌ها به بحث قیمت گذاری سبب می‌شود که سرمایه گذاری مناسب در بخش‌های زیرساختی و علمی صورت نگیرد و این موضوع تولیدکنندگان را در میان مدت به سمتی سوق می‌دهد که جهش قابل توجهی در کیفیت محصولات رخ ندهد.

وی تاکید کرد: توجه داشته باشید که اگر ارتقای کیفیت محقق نشود، به مرور شاهد ورود کالای وارداتی خواهیم بود و از آنجایی که کشور با محدودیت واردات رسمی مواجه است، کالای قاچاق در بازار شیوع پیدا می‌کند و این در حالی است که بی تردید شیوع پدیده شوم قاچاق، بزرگترین آسیب به سیاست‌های کلان کشور و سلامت جامعه خواهد بود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=16905

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.