• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

صنعت ریلی در صدر پیشران صنعتی کشور است

  • 29 آذر 1401 - 12:10
صنعت ریلی در صدر پیشران صنعتی کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مراسم نوسازی ناوگان ریلی گفت: اول از همه خدا قوت به مدیران و تلاشگران شرکت راه آهن باید گفت و این هفته را به آنها تبریک می گویم.
وی در ادامه بیان کرد: وزارت راه وشهرسازی باید پیشران باشد و صنعت ریلی در صدر پیشرانان قرارداد. دلایل کشورهای پیشرفته صنعت حمل و نقل‌های پیشرفت داشته است و مناسب می‌شود رکن جهت گیری پیشرقت صنعت حمل و نقل است.
وی در ادامه بیان کرد: ماشین و جاده نظارت کم و عوامل انسانی و غیر انسانی جان آدم را در خطر بیاندازد مکانیزهای تشویقی در بخش ریلی فراهم‌کنیم با بخش نامه و دستورالعمل رخ نخواهد داد. این بخش به قدری باید جذاب شود که صاحبان کار به سمت این صنعت بیایند.
وزیر راه اعلام گرد: در ده سال گذشته عقب افتادگی داریم که نشان می‌دهد که ما وارث عقب ماندگی در این بخش هستیم.
وی در ادامه بیان کرد: کالا و خدمت در این صنعت رقابت وجود دارد یکی از فاکتورهای اصلی کالا حمل و نقل است محصول ارزان‌تر به دست مشتری برسد این هو با هم رخ نمی‌دهد هرچقدر بدانیم که این توسعه نه تنها در ظاهر مستقیم در پیشرقت کشور تأثیر می‌گذارد.
وزیر راه اعلام‌کرد: تمام‌کشورها باید از ایران رد شوند مگر اینکه بخواهند ایران را دور بزنند با هزینه گزاف تر که این‌نعمتی است که ایران دارد و در میسر بین المللی قراردارد.
وی در پایان بیان کرد: ما در این بخش قدردان بخش خصوصی و مدیران و همکاران راه آهن هستیم و همه باید عهد ببنیدم که مشکلات را برطرف کنیم و همه با هم‌تلاش کنیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=35957

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.