• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

صعود ۸ تیم به یک هشتم نهایی قطعی شد/ ایران تنها تیم قاره‌کهن

  • 08 شهریور 1401 - 13:17
صعود ۸ تیم به یک هشتم نهایی قطعی شد/ ایران تنها تیم قاره‌کهن

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین روز مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ روز دوشنبه هفتم شهریور با برگزاری ۶ دیدار در دو کشور لهستان و اسلوونی به پایان رسید تا تمامی تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها دو بازی انجام داده باشند.
در پایان چهارمین روز مسابقات صعود هشت تیم که دومین برد خود را کسب کردند، به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شد و سایر تیم‌های باقی مانده برای هشت سهمیه دیگر در پنجمین و ششمین روز مسابقات تلاش خواهند کرد.
بدین ترتیب از گروه A تیم صربستان، از گروه B تیم برزیل، از گروه C تیم‌های لهستان و آمریکا، از گروه D فرانسه، از گروه E ایتالیا و از گروه F تیم‌های هلند و ایران به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.
از قاره کهن آسیا چهار تیم در این رقابت‌ها حضور دارند و تیم ملی والیبال ایران تنها تیمی است که صعود خود را با دو برد و پنج امتیاز قطعی کرده است. در حال حاضر تیم ژاپن با یک برد و سه امتیاز در رتبه چهاردهم جدول کلی تیم‌ها قرار دارد و از شانس بیشتری برای صعود برخوردار است.
سامورایی‌ها امروز (سه‌شنبه هشتم شهریور) در آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی به مصاف کوبا می‌روند تا در صورت شکست این تیم صعود خود را قطعی کنند و در صورت ناکامی برابر این تیم، امید به صعود به عنوان یکی از تیم‌های سوم جدول داشته باشند.
در پایان مرحله گروهی قهرمانی جهان دو تیم برتر هر گروه به مرحله دوم صعود خواهند کرد و چهار تیم نیز از بین تیم‌های سوم شش گروه که عملکرد بهتری داشته باشند، به مرحله حذفی راه پیدا خواهند کرد.
قطر و چین دیگر تیم‌های آسیایی این مسابقات هستند که در حال حاضر بدون برد و امتیاز در رتبه چهارم گروه‌های خود قرار دارند. قطر در آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی امروز به مصاف برزیل می‌رود و در صورت شکست برابر این تیم امیدی برای صعود نخواهد داشت.
تیم ملی والیبال چین نیز در آخرین مسابقه مرحله گروهی روز چهارشنبه نهم شهریور به مصاف ایتالیا خواهد رفت و در صورت شکست برابر نماینده سرزمین چکمه‌پوشان امیدش را برای صعود از دست خواهد داد.
بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران در بین چهار نماینده آسیا بهترین عملکرد را تا کنون داشته است و صعودش را قبل از دیدار سوم قطعی کرده است و این موضوع نگاه حسرت‌آمیز دیگر نمایندگان قاره کهن را به دنبال خواهد داشت.
شاگردان بهروز عطایی ساعت ۲۰ روز چهارشنبه نهم شهریور در آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی و برای کسب صدرنشینی جدول گروه F به مصاف هلند خواهند رفت.
برنامه بازی‌های روز پنجم (سه‌شنبه هشتم شهریور) به وقت تهران به شرح زیر است:
قطر – برزیل، ساعت ۱۳:۳۰
ژاپن – کوبا، ساعت ۱۶:۳۰
بلغارستان – مکزیک، ساعت ۲۰
فرانسه – کامرون، ساعت ۲۰
لهستان – آمریکا، ساعت ۲۳
اسلوونی – آلمان، ساعت ۲۳

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28383

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.