• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

صعود یک پله‌ای تیم ملی بسکتبال ایران در انتخابی جام جهانی

  • 24 آبان 1401 - 12:15
صعود یک پله‌ای تیم ملی بسکتبال ایران در انتخابی جام جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، دیدارهای دوم و پایانی پنجره انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ در گروه F روز گذشته برگزار شد.
در این روز از رقابت‌ها قزاقستان با نتیجه ۶۱ به ۸۱ مقابل ژاپن متحمل شکست شد. تیم ملی بحرین هم در دیدار خانگی برابر چین با نتیجه ۶۷ به ۸۰ متحمل شکست شد.
طبق برنامه باید در این روز از مسابقات دو تیم ملی بسکتبال ایران و استرالیا هم در تالار بسکتبال آزادی به مصاف هم می‌رفتند اما به دلیل امتناع استرالیا از سفر به تهران این دیدار لغو و باخت فنی برای استرالیا محاسبه شد.
در پایان روز پایانی پنجره پنجم انتخابی جام جهانی، این باخت فنی با اعمال نتیجه ۲۰ بر صفر برای ایران در سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) ثبت شد. این در حالی است که تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی مقابل استرالیا شکست خورده بود.
بدین ترتیب با توجه با امتیاز کامل دیدار برابر استرالیا و با وجود شکست برابر چین، تیم ملی بسکتبال ایران در پایان پنجره پنجم انتخابی جام جهانی با یک پله صعود در رده سوم گروه F قرار گرفت.
علاوه بر ژاپن که یکی از سه میزبان جام جهانی است، تیم‌های استرالیا و چین هم تاکنون از این گروه موفق به کسب سهمیه جهانی شده‌اند. تکلیف ایران برای صعود اما در پایان پنجره ششم و با توجه به نتایج به دست آمده در آن پنجره مشخص می‌شود. البته با توجه به شکستی که قزاق‌ها روز گذشته برابر ژاپن متحمل شدند، شرایط بسکتبال ایران در این رقابت‌ها نسبت به گذشته بهبود یافته است.
در چارچوب پنجره ششم انتخابی جام جهانی، تیم ملی بسکتبال ایران ۴ اسفندماه به مصاف ژاپن می‌رود و ۷ اسفندماه هم با چین دیدار می‌کند.
جدول رده بندی گروه F انتخابی جام جهانی تا پایان پنجره پنجم انتخابی جام جهانی

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33757

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.