• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

صرفه جویی ۳۰۰ میلیاردی با استفاده از کیت‌های ژنتیک ایرانی

  • 02 شهریور 1400 - 14:35
صرفه جویی ۳۰۰ میلیاردی با استفاده از کیت‌های ژنتیک ایرانی

به گزارش مهر، عباس مسجدی صبح امروز در مراسم رونمایی از دو محصول دانش بنیان تولید این سازمان و بازدید از مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران که با حضور رئیس قوه قضائیه صورت گرفت، افزود: دو محصول دانش بنیان کیت تعیین هویت ژنتیک و دستگاه هموژنایزر توسط محققین و دانشمندان جوان سازمان به مرحله ساخت و تولید رسیده اما آنچه مهم‌تر از ساخت این دو محصول است، روحیه خودباوری، خوداتکایی و کار تیمی و جهادی همکارانم است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه عرضه این محصولات به ظهور رساندن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خودباوری و کار تیمی است، تصریح کرد: ساخت این محصولات با همکاری بخش‌های مختلف سازمان و اتکا به نیروهای خودی و باور به توانمندی دانشمندان و نخبگان جوان صورت گرفته است.

مسجدی ادامه داد: یکی از محصولاتی که امروز رونمایی شد کیت‌های ژنتیک «STR Typing» است که در تعیین هویت به کار می‌رود و تاکنون این محصول از کشورهای آمریکا و آلمان تأمین می‌شد که با همت محققین داخلی موفق به تولید و ساخت این کیت‌ها در کشور شدیم.

به گفته مسجدی، کیت حاضر با انطباق سنجی بر روی بیش از ۷۰۰ نفر از نژادهای مختلف کشور در مقایسه با کیت آمریکایی انجام شده و مراحل بررسی و تأیید نهایی را طی کرده است. همچنین این کیت علاوه بر آزمایشگاه‌های سازمان در همه آزمایشگاه‌های ژنتیک کشور قابل استفاده خواهد بود.

وی با اشاره به مزایای استفاده از کیت‌های ایرانی در آزمایشگاه‌های ژنتیک، گفت: از جمله مزایای استفاده از این کیت‌ها در سازمان ۳۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی هزینه‌ای برای سازمان است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به ساخت دستگاه هموژنایزر دیگر محصول رونمایی شده اظهار داشت: این دستگاه دارای ۸ برنامه هموژناسیون خودکار و دستی به همراه برنامه شستشو است و در مقایسه با نمونه خارجی هموژناسیون بهتری را به انجام می‌رساند ضمن آنکه قیمت تمام شده این محصول یک پنجم نمونه خارجی بوده و برخلاف دستگاه‌های خارجی مشکلی از جهت خدمات پس از فروش نیز وجود نخواهد داشت.

مسجدی خاطرنشان کرد: دستگاه هموژنایزر در بخش استخراج آزمایشگاه سم شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مراحل ارزیابی و تست را با موفقیت پشت سر گذاشته است که با توجه به عدم ساخت دستگاه مشابه در کشور، پیگیر اخذ استانداردهای آن از سازمان استاندارد هستیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3201

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.