• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

صافی:میزبانی ایران کار بزرگی بود/مربیگری در ناشنوایان متفاوت است

  • 06 آذر 1400 - 11:46
صافی:میزبانی ایران کار بزرگی بود/مربیگری در ناشنوایان متفاوت است

مجید صافی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر اظهار داشت: این رقابتها با حضور تیم‌هایی از شش کشور جهان به مدت چهار روز در تهران برگزار شد که هر کشور می‌توانست دو نفر را در هر بخش شرکت دهد. ما در بخش مردان ۱۴ فرصت داشتیم که در پایان سه طلا و شش برنز کسب کردیم.

وی افزود: این رقابتها دومین دوره مسابقات جهانی بود که ما در نخستین دوره آن به میزبانی ترکیه شرکت نداشتیم. در المپیک ۲۰۱۳ بلغارستان هم ۹ کشور شرکت داشتند. اما بازی‌های المپیک ناشنوایان سال ۲۰۱۷ رونق گرفت که با حضور ۴۳ کشور از قدرتهای این رشته چون آلمان، اسپانیا، ونزوئلا و فرانسه در سامسون ترکیه برگزار شد و ما از هشت فرصت موفق شدیم سه نماینده در فینال داشته باشیم. این مسابقه را تشریح کردم که مشخص شود چه کارهایی برای ناشنوایان در ایران انجام شده و تلاش ۱۰ ساله ما منجر به تولد تیمی شد که اکنون موفق به اخذ میزبانی قهرمانی شده‌ایم.

کارشناس کاراته افزود: امیر دانیالی و حسین صفری دو کاراته کای خوب ما بودند که متأسفانه در سانحه رانندگی آنها را از دست دادیم و اگر در این مسابقات بودند شک نکنید قهرمان می‌شدند. انتظار می‌رفت در این دوره یادی از این دو کاراته کای ناشنوای کشورمان شود که متأسفانه این چنین پیش نرفت.

صافی ادامه داد: شش سال قبل تیم کاتای ناشنوایان را با نگاهی به آینده در آوای رزم راه اندازی کرده و بعد از دو سال حضور در لیگ که مورد توجه قرار نگرفت، عملکرد خوبی به نمایش گذاشت و در نهایت هم به المپیک اعزام شد که آنجا متوجه شدیم باید بیشتر کار کنیم. ولی همان تیم در این مسابقات با وجود آنکه چند ماه در اردو بود، تغییرات زیادی نداشت. انتظار داشتیم که در بین ۵ تیم حداقل به نشان نقره دست پیدا کند.

این مربی سازنده افزود: نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، مربیگری در ناشنوایان است که تفاوت فاحشی با سایر بخش‌ها دارد. تاکتیک در بین ناشنوایان خیلی اهمیت دارد که باید برای آن با شیوه‌ای خاص تلاش کرد تا به نتیجه رسید. در واقع اگر می‌خواهیم در آینده و بخصوص بازی‌های المپیک دستمان خالی نباشد، باید به مربیانی که به صورت تخصصی در این بخش فعالیت می‌کنند، بها داده و از تجربیات آنها بهره ببریم.

وی ادامه داد: کاتای انفرادی و تیمی شاگردان من بودند که برنز گرفتند. در کومیته میلاد صادق زاده که در المپیک ناشنوایان طلای وزن ۶۰- کیلوگرم را کسب کرده بود، اینجا در ۶۷- کیلوگرم برنز گرفت. ابراهیم پور هم در طلای کومیته تیمی نقش مؤثری داشت.

صافی در این مربی کاراته با تمجید از عملکرد تیم بانوان ایران گفت: فکر می‌کنم شایسته سالاری حلقه گمشده ورزش ایران است. اگر به این بخش بیشتر توجه شود شک نکنید نتایج بهتری کسب خواهیم کرد. مربیان بسیاری در این بخش خالصانه و بدون چشمداشت در حال فعالیت هستند، که در صورت دیده نشدن انگیزه خود را از دست می‌دهند و این به ادامه فعالیت آنها لطمه می‌زند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=11660

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.