• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شیری و سلمانی دختران طلایی ایران در روز نخست/ برنامه روز دوم

  • 12 مرداد 1401 - 0:41
شیری و سلمانی دختران طلایی ایران در روز نخست/ برنامه روز دوم

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات روز سه شنبه ۱۲ مردادماه با حضور ۷۶۸ تکواندوکار به میزبانی بلغارستان در سالن «آرمتس» شهر صوفیه آغاز شد. در روز نخست تکواندوکاران اوزان ۴۲- و ۴۴- کیلوگرم دختران و ۴۵- کیلوگرم پسران به مصاف رقبای خود رفتند. ایران فقط در بخش دختران نماینده داشت که سوگند شیری طلا گرفت و پرنیا سلمانی به نشان نقره دست یافت.

شیری نماینده ایران در وزن ۴۲- کیلوگرم دور نخست ۲ بر یک برابر «فان کیائو» از چین تایپه پیروز شد و در ادامه با همین نتیجه «جورجیو ملینا» از یونان، «ملک یاسر» از مصر و «جانگ» از کره جنوبی را شکست داد و راهی مبارزه پایانی شد. وی در مبارزه برای کسب مدال طلا «گورباز» از ترکیه را در دو راند متوالی شکست داد و عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد.

پرنیا سلمانی دومین نماینده ایران در شب اول مسابقات در وزن ۴۴- کیلوگرم بود که در مبارزه پایانی به مصاف «واسانا» از تایلند رفت. این دیدار در راند نخست با برتری ۴ بر ۳ سلمانی آغاز شد. ولی نماینده کشورمان در دو راند بعدی نتیجه را به رقیب واگذار کرد و به نشان ارزشمند نقره دست پیدا کرد.

سلمانی کار خود را برتری ۲ بر صفر مقابل «کارن آرایجو» از برزیل آغاز کرد و در ادامه «کامینسکا» از لهستان را در دیداری نزدیک ۲ بر یک (۷-۷ برنده نماینده لهستان – ۱۳ بر ۳ برنده پرنیا – راند سوم ۱۰ بر ۷ برنده پرنیا) شکست داد و سپس با پیروزی ۲ بر صفر مقابل «اوکازاکی» از ژاپن راهی مرحله نیمه نهایی شد. این تکواندوکار شایسته کشورمان در این مرحله «هوانگ چین یون» از چین تایپه را دو بر یک از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد.

برنامه روز دوم نمایندگان ایران

چهارشنبه در روز دوم این رقابت‌ها، مبارزات اوزان ۴۸- و ۴۹- کیلوگرم دختران، ۴۶- و ۵۱- کیلوگرم پسران برگزار خواهد شد که از تیم اعزامی ایران مبینا نعمت زاده که ماه گذشته موفق به کسب مدال نقره بزرگسالان آسیا شد در وزن ۴۹- کیلوگرم و ابوالفضل زندی در وزن ۴۸- کیلوگرم به دیدار رقبای خود می‌روند.

در وزن ۴۹- کیلوگرم دختران ۴۳ تکواندوکار حضور دارند که مبینا نعمت زاده بعد از یک دور استراحت به مصاف برنده مبارزه تونس و کره جنوبی خواهد رفت. یکی از تکواندوکاران مصر، هند یا مغولستان نیز حریف دور سوم نعمت زاده خواهند بود.

ابوالفضل زندی در وزن ۴۸- کیلوگرم دور نخست «یون سئون یئون» از هنگ کنگ را پیش رو دارد و در صورت برتری به مصاف «تی لین» از چین تایپه خواهد رفت. برنده مونته نگرو و ایتالیا حریف دور سوم زندی خواهد بود.

این دوره از مسابقات تا روز یکشنبه شانزدهم مردادماه در صوفیه ادامه خواهد داشت.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27082

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.