• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شیره انگور سفید خانگی

  • 09 مهر 1401 - 1:41
شیره انگور سفید خانگی

یکی از میوه های پرخاصیت که دارای انواع گوناگونی می باشد می توان به انگور اشاره نمود که از آن کشمش پلویی و شیره استخراج می شود.

این شیره در هوای سرد زمستان در اثر هم زدن زیاد کف می کند و رنگ آن سفید می شودشیره انگور سفید دارای ارزش و خواص بی شماری است و بسیاری از افراد آن را در وعده ی صبحانه مصرف می کنند.

همچنین این شیره در طب اسلامی بسیار شناخته شده است و مصرف آن را برای درمان بسیاری از بیماریها به افراد توصیه می کنند برای آشنایی با موارد مصرف و همچنین درمان بیماری ها می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه نمایید.

شیره انگور سفید به دلیل طبع گرم آن بهتر است در فصل زمستان مورد استفاده قرار بگیرد و این محصول برای هوش و رشد کودکان بسیار موثر است.

همانطور که می دانید، شیره انگور در دو نوع رنگ قهوه ای و سفید در بازار مشاهده می شود که هر کدام دارای املاح و ویتامینهای مورد نیاز بدن می باشند.

شیره انگور سفید اصل می بایست دارای بهترین کیفیت باشد و در زمان تهیه ی آن به صورت اصولی و بهداشتی انجام شود ضمن اینکه این شیره انرژی لازم را به بدن منتقل کند و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

بسیاری از افرادی که بنیه ی ضعیفی دارند می توانند شیره انگور سفید را در برنامه غذایی خود بگنجانند و آن را مصرف کنند.

با این حال این ماده ی مغذی در بازار با قیمتهای متفاوتی مشاهده می شود و در زمان خرید به کیفیت و اصل بودن آن دقت لازم را داشته باشیداین شیره خونساز بوده و به درمان کم خونی بسیار کمک شایانی می کند و به دلیل انواع ویتامینها می تواند سلامت بدن را تضمین کند.

محققان بر این باور رسیده اند، مادران شیرده که دچار شیرکم هستند اگر هر روز صبح شیره انگور سفید را در وعده ی صبحانه ی خود قرار دهند سبب تولید شیر زیاد و سیری نوزاد می شود همچنین به دلیل وجود عناصر مهمی مانند آهن و کلسیم برای افراد سالمند و کودکان بسیار عالی بوده و آنها را از ورود میکروب و ویروس به بدن در امان نگه می دارد.

شیره انگور سفید

مصرف شیره انگور سفید می تواند تمامی مواد مهم در بدن را تامین کند و به عنوان یک محافظ عالی در پیش گیری از انواع سرطانها موثر واقع شود.

شیره انگور سفید کاملا ارگانیک و سنتی به تولید می رسد و می توان آن را به صورت بسته بندی و کیلویی در بازار خریداری کردمصرف این شیره برای پوست و مو بسیار عالی بوده و می تواند به جوانسازی پوست و جلوگیری از ریزش مو کمک شایانی داشته باشد

بسیاری از افراد شیره انگور سفید اصل را مانند ماسک به صورت خود می زنند تا سبب از بین بردن چین و چروک پوست در صورت شود.

در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی این محصول را در ترکیبات مواد خود قرار می دهند و توانسته فروش خوبی را از عصاره ی شیره انگور سفید داشته باشندهمچنین مصرف این شیره می تواند به تسکین انواع دردها نقش به سزایی داشته باشد و در هر منزلی آن را مشاهده کرد

شیره انگور خانگی

راه و روشی کلی برای تهیه و تولید شیره انگور سفید خانگی در اسلام و سنت وجود دارداین روش که اکنون قصد توضیح آن را داریم در شهر اراک به هزاوه معروف می باشدتنها مواد لازم برای این نوع محصول انگور به میزان ده کیلوگرم و خاک سفید مخصوص نیز یک کیلوگرم می باشد.

در روش سنتی ابتدا انگورها را له نموده تا آب آنها گرفته شود، شما می توانید این امر را با آبمیوه گیری انجام دهیدبعد از آن آب انگورها را به وسیله یک پارچه نخی صاف و تمیز می کنیم، تفاله آنها را از سبدی مخصوص و مناسب رد نموده تا آب خالص و مفید آن خارج شوددر مرحله بعدی نیاز است آب آن را در ظرفی قرار دهید و خاک سفید مخصوص را نیز به آن اضافه نماییدگفتنی است خاک سفید خاکی است که حاوی املاح و مواد معدنی است و بایستی از عطاریها خریداری شود.

نکته ای دیگر اینکه نیاز است خاک سفید را قبل از استفاده در معرض مستقیم نور خورشید قرار دهیم و به طور معمول این محصول که از عطاری خریداری شود به صورت آماده است.

بعد از افزودن خاک سفید به شیره انگور خانگی نیاز است آن را به اندازه ۱۰ الی ۱۲ ساعت کنار بگذارید تا مقدار خاک داخل آن ته نشین شوددلیل اینکه به این محصول خاک سفید اضافه می شود این است که از ترشی و نجس شدن انگور جلوگیری می نماید.

در مرحله بعد آب آن را به صورتی ملایم و آرام به ظرف دیگر انتقال می دهیم و بعد آن را روی شعله گذاشته تا کم کم به جوش برسد تا غلیظ شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.