• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

شولتز: واردات گاز روسیه را قطع نمی کنیم

  • 11 شهریور 1401 - 13:12
شولتز: واردات گاز روسیه را قطع نمی کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، صدر اعظم آلمان به رغم همراهی کشورش در وضع تحریم های پیاپی علیه روسیه، امکان قطع کامل واردات گاز از این کشور را رد کرد.
«اولاف شولتز» در نشستی با شهروندان آلمانی در پاسخ به این سوال که چرا برلین واردات گاز از روسیه را متوقف نمی کند گفت که اتحادیه اروپا واردات گاز را تحریم نکرده است و این کار در درجه اول نه به خاطر آلمان بلکه به خاطر کشورهای اروپای غربی صورت گرفت. دیگران نمی‌توانند به این سرعت جایگزینی [برای گاز روسیه] پیدا کنند.
صدر اعظم آلمان، ضمن اذعان تلویحی به دشوار شدن وضعیت این کشور در صورت قطع جریان گاز روسیه، افزود که برلین تصمیمات به موقع در مورد ذخیره گاز در تاسیسات ذخیره سازی گاز زیرزمینی آلمان، راه اندازی نیروگاه های زغال سنگ و ساخت پایانه های گاز طبیعی مایع اتخاذ کرده است.
شولتز در ادامه گفت: از آنجایی که ما این کار را صورت دادیم و توانستیم همه این کارها را انجام دهیم، اکنون می توانیم بگوییم که بر این وضعیت غلبه خواهیم کرد. اما اگر آنچه را که [از روسیه] می آید، هرچند اندک، قطع کنیم، وضعیت دشوارتر خواهد بود. عقیده من این است که نباید زندگی خود را بیش از حد پیچیده کنیم.
قیمت گاز در اروپا سیر صعودی را به سرعت طی می کند و در ماه اوت در بحبوحه کاهش عرضه انرژی روسیه به ۳ هزار و ۵۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب رسیده است. این اقدام روسیه در تقابل با تحریم های یکجانبه و گسترده اتحادیه اروپا علیه این کشور گرفته شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.