• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

شورای امنیت خواستار تحقیقات بیشتر درباره حمله به «مرسر استریت» شد

  • 16 مرداد 1400 - 20:55
شورای امنیت خواستار تحقیقات بیشتر درباره حمله به «مرسر استریت» شد

به گزارش مهر، یک منبع آگاه در سازمان ملل به شبکه تلویزیونی راشا تودی اعلام کرد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشست اخیر خود تأکید کردند که بدون انجام تحقیقات مستقل، نمی‌توانند از اتهام زنی شرکای غربی خود در مورد حمله اخیر به نفتکش صهیونیستی مرسر استریت در سواحل عمان حمایت کنند.

بر اساس اعلام این منبع آگاه، برخی از اعضای شورای امنیت آمادگی ندارند تا بدون انجام تحقیقات کامل، از ادعاهای انگلیس علیه ایران در جلسه دیروز جمعه حمایت کنند.

به گزارش راشا تودی، انگلیس خواستار نشست شورای امنیت پشت درهای بسته در روز جمعه برای بحث درباره حمله ادعایی پهپادی علیه یک نفتکش صهیونیستی شده بود و پیش از آن سه‌شنبه هفته گذشته نیز بدون ارائه هرگونه اسناد و مدارکی ادعا کرد که «بسیار محتمل» است ایران مسئول این حمله باشد!

حمله ادعایی به مرسر استریت پنجشنبه دو هفته گذشته در دریای عمان اتفاق افتاد و از همان ابتدا، آمریکا، انگلیس، رومانی، کانادا و ناتو بدون ارائه هرگونه شواهدی، با استفاده از تعابیر نامطمئنی چون «به احتمال زیاد ایران پشت ماجرا است» یا «در این حمله از یک یا تعداد بیشتری پهپاد استفاده شده است»؛ انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران گرفتند.

جالب آنکه در راستای پذیرفتن راهبرد «بریتانیای جهانی» که بر مبنای توسعه نقش انگلیس در صحنه بین الملل در دنیای پسابرگزیت است؛ آمریکا مسئولیت پیشبرد این اتهام در شورای امنیت را به دولت لندن واگذار کرده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1484

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.