• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

شهید سلیمانی چهره‌ای ماندگار و اثرگذار در نظام بین‌المللی بود

  • 12 دی 1401 - 12:51
شهید سلیمانی چهره‌ای ماندگار و اثرگذار در نظام بین‌المللی بود

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در همایش مکتب شهید سلیمانی، گفت: مکتب شهید سلیمانی، مکتب مقاومت است و مکتبی است که در مقابل نظام سلطه شکل گرفت و همچنین توانست راه را برای ایجاد تمدن اسلامی در سطح منطقه و جهان هموار کند.
وی افزود: دشمن حاکمیت خودش را با سرکوب ملت‌های منطقه از جمله ملت فلسطین، اشغال عراق و افغانستان و حضور در سوریه و نیز ایجاد ائتلاف‌های مختلف اعمال می‌کرد. دشمن تلاش کرد انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به محاصره درآورد و به براندازی نزدیک کند.
وزیر اطلاعات ادامه داد: ما شاهد محور مقاومت و گسترش آن بودیم. مرد محور مقاومت شهید سلیمانی بود. مکتب او عقلانیت، مقاومت و معنویت است. شهید سلیمانی چهره‌ای ماندگار و اثرگذار در نظام بین المللی بود و تغییرات اساسی را ایجاد کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: او تربیت شده اسلام و امام و قهرمان ملت بود. او شخصی شجاع، با درایت، باهوش و دوستدار اهل بیت و اهل معنویت بود. کسی که همواره در جهاد در راه خدا در معرض شهادت بود و از دشمن و حرف این و آن پروایی نداشت.
وزیر اطلاعات تأکید کرد: کسی که با تدبیر در میدان نظامی حماسه‌ها آفرید و سرنوشت انسان‌ها را در نظم جهان و مرزها تغییر داد و شرایط مختلفی را ایجاد کرد و الزامات جدیدی را بر جهان و نظام سلطه تحمیل کرد.
وی با اشاره به گرامیداشت روز ۹ دی ماه، روز جهانی مقاومت و پایداری و نیز ۱۹ دی ماه که سرآغاز انقلاب ظفرمند امام راحل بود، خاطرنشان کرد: نزدیکی این سه مناسبت شاهد و گویای آن است که انقلاب ما با حضور مردم و رهبری امام خمینی آغاز شد و با وجود دشمنی‌های متعدد از جمله به شهادت رساندن شهید سلیمانی از مرزها فراتر رفته است.
خطیب گفت: هر کسی بخواهد در منطقه ما تصمیمی بگیرد، نمی‌تواند محور مقاومت و یاران سلیمانی را در نظر نگیرد. آنها سرنوشت تصمیمات راهبردی را در جهان مشخص می‌کنند. امروز انقلاب اسلامی چارچوب مرزهای ایران را در نوردیده و به زودی شاهد آثار پررنگ و مؤثر این حماسه‌ها در سرزمین فلسطین به شکل شگفت انگیزی خواهیم بود.
ادامه دارد….

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36791

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.