• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شهرزاد نصوحی: از بازی با تیم‌های هندبال اروپایی یاد می‌گیریم

  • 12 مرداد 1401 - 13:54
شهرزاد نصوحی: از بازی با تیم‌های هندبال اروپایی یاد می‌گیریم

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان از ۸ الی ۱۹ مردادماه به میزبانی مقدونیه شمالی در حال برگزاری است. تیم هندبال دختران کشورمان با کسب عنوان قهرمانی قاره آسیا برای نخستین بار جواز حضور در این دیدارها را کسب کردند.
هندبالیست‌های ایران در دور مقدماتی با تیم‌های ازبکستان، سنگال و مقدونیه هم گروه بودند که در نهایت با دو برد و یک شکست به عنوان تیم دوم گروه B برای اولین بار به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه یافتند. تیم ایران سه شنبه شب در آخرین مسابقه مرحله گروهی مقابل تیم میزبان با نتیجه ۳۱ بر ۱۹ متحمل شکست شد.
شهرزاد نصوحی کاپیتان تیم هندبال نوجوانان دختر کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ما دیشب برای سرگروهی در گروه B برابر تیم مقدونیه شمالی میزبان مسابقات جهانی سال ۲۰۲۲ قرار گرفتیم و در نهایت با نتیجه ۳۱ بر ۱۹ متحمل شکست شدیم.
وی افزود: سطح آمادگی جسمانی و سبک بازی این تیم با تیم‌هایی که بازی کرده بودیم متفاوت بود. سبک بازی‌های آسیایی با اروپا صد در صد متفاوت بود. این تیم‌ها از لحاظ آمادگی جسمانی و داشتن یک بازی سرعتی از آسیا جلوتر هستند. قطعاً با بازی برابر این تیم‌ها درس گرفته و یاد می‌گیریم تا چطور برابر تیم‌های پرقدرت اروپایی هم بازی کنیم.
هندبالیست نوجوان کشورمان خاطرنشان کرد: قرار است امشب در مرحله جدید گروهی جدول یک هشتم برابر ایسلند بازی کنیم. این تیم هم سبک اروپایی دارد و بازی سختی مقابل آنها خواهیم داشت اما قطعاً از تجربه بازی دیشب برای بهتر بازی کردن در این دیدار استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به تلاش دوساله تیم در اردوها و تمرینات هم گفت: باید اینجا از تلاش کادر فنی و مربیان تیم هم تشکر کنم همین طور از تمام بچه‌های تیم که با جان و دل جنگیدیم تا به اینجا برسیم. باید از زحمات آقای پاکدل و خانم دهقانی هم تشکر کنم که همه جوره پای این تیم ایستادند از ما حمایت کردند تا به مسابقات قهرمانی آسیا رفته ودر رقابت‌های جهانی شرکت کنیم.
نصوحی در مورد صعود تیم ایران برای نخستین بار در جمع ۱۶ تیم برتر جهان هم گفت: هرچند الان به دلیل باخت برابر تیم میزبان بسیار ناراحت هستم اما در کل از اینکه به جمع ۱۶ تیم برتر جهان رسیده ایم بسیار خوشحالم. این اتفاق برای اولین بار در هندبال زنان افتاده است.
وی تاکید کرد: ما باید روز به روز تلاشمان را بیشتر کنیم. اگر می‌خواهیم در این جا و در مسابقات جهانی حرفی برای گفتن برابر تیم‌های اروپایی داشته باشیم باید تلاش مان بیشتر از این باشد و از حضور در چنین میادینی درس بگیریم.
تیم ملی هندبال دختران نوجوان کشورمان در ادامه مسابقات و در مرحله یک هشتم نهایی با تیم‌های سوئد، ایسلند و مقدونیه شمالی هم گروه است. چهارشنبه شب ۱۲ مردادماه در اولین مسابقه این مرحله هم به مصاف تیم ایسلند خواهند رفت.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27171

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.