• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

شایسته قهرمانی در جام جهانی بودیم/ تمرکز بچه‌ها را از بین بردند

  • 02 دی 1401 - 12:58
شایسته قهرمانی در جام جهانی بودیم/ تمرکز بچه‌ها را از بین بردند

«امیرعلی آذرپیرا» آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده ۲ مدال طلای امیدهای جهان با اشاره به کسب عنوان نایب قهرمانی کشورمان در رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سطح رقابتهای این دوره بسیار بالا بود و تیم‌های خوبی از جمله آمریکا، گرجستان و منتخب جهان حضور داشتند، اما تیم ایران شایستگی کسب عنوان قهرمانی را داشت که متأسفانه اینگونه نشد. البته تمامی بچه‌ها از دل و جان مایه گذاشتند و هر چه در توان داشتند رو کردند اما مسائلی بوجود آمد تا ما نتوانیم به روی سکوی قهرمانی برویم.
وی به عملکردش در ترکیب تیم ایران اشاره کرد و افزود: من در نخستین کشتی به مصاف حریف ژاپنی رفتم و در دیدار بعدی هم با تساکولوف نای قهرمان رقابت‌های جهانی کشتی گرفتم که با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شدم. البته فکر می‌کردم در دیدار فینال هم برابر کایل اسنایدر کشتی بگیرم که کادر فنی تصمیم دیگری برای ترکیب تیم ایران در فینال گرفت و من هم به این تصمیم احترام گذاشتم. در مجموع از عملکرد خودم در جام جهانی راضی هستم چراکه با شرایط روحی و بدنی خوبی به این مسابقات رفتم.
قهرمان امیدهای جهان به اتفاقات حاشیه‌ای در جام جهانی اشاره کرد و گفت: متأسفانه جو سالن و حضور برخی از افراد در بین تماشاگران بسیار مشکل ساز شد و واقعاً تمرکز بچه‌ها چه در روی تشک و چه در خارج از میدان را تحت تأثیر قرار داد. این افراد مدام در همه جا حضور داشتند و دنبال بچه‌ها می‌رفتند تا برای تیم ایران حاشیه سازی کنند.
آذرپیرا در پایان خاطر نشان کرد: با تمام توان بدنبال رسیدن به اهدافم هستم و مثل همیشه با احترام به نظر کادر فنی و تداوم تمریناتم در اردوی تیم ملی سعی می‌کنم به آنچه در سر دارم برسم. امیدوارم تیم ملی کشتی کشورمان در رقابتهای جهانی پیش رو هم موفق ظاهر شود و مثل همیشه پرچم کشورمان را به اهتزاز در آورد.
به گزارش خبرنگار مهر، با تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد چندی پیش علی سوادکوهی و امیرعلی آذرپیرا با توجه به عملکرد مثبت‌شان در جام جهانی آمریکا از شرکت در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور معاف شدند و قرار است پس از حضور در یک تورنمنت بین‌المللی جواز حضور در جام تختی را کسب کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.