• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

سیل امامزاده داوود؛ آموزه‌ای برای تقویت همدلی مدیریت شهری و دولت

  • 29 مرداد 1401 - 13:10
سیل امامزاده داوود؛ آموزه‌ای برای تقویت همدلی مدیریت شهری و دولت

خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ احسان شریفی شهردار منطقه ۵ طی یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده، نوشت: روایت آنچه در حادثه سیل امامزاده داوود (ع) رخ داد دارای اهمیت زیادی است. بامداد یک روز مانده به سیل هشدارهای هواشناسی و اعلام بخشداری کن صورت گرفته بود و در این راستا، شهرداری علاوه بر اعلام وضعیت هشدار به شهروندان از طریق رسانه‌ها در ابتدای جاده امامزاده داوود (ع) که در محدوده شهری تهران است بنر اطلاع رسانی و هشداردهی نصب کرده بود.
آماده باش کامل همکاران منطقه در سرعت حضورشان اثربخش بود. ساعت حدود ۱:۴۵ دقیقه بامداد بود که گشت‌های نظارتی بر حریم اطلاع دادند در امامزاده داوود (ع) سیل سهمگینی آمده و به دلیل وضعیت عدم دسترسی به محل و تاریکی ایجاد شده ناشی از قطعی برق امکان برآورد خسارت و جزئیات ممکن نبود.
سریع از طریق پیامک موضوع به شهردار تهران اعلام شد و ایشان نیز به سرعت در محل حضور یافتند و دستور دادند تا تجهیزات و امکانات شهرداری به واسطه نزدیک تر بودن و عملیاتی تر بودن به کمک سیل زدگان بیاید. از شخص وزیر کشور، استاندار تهران، معاونین، فرماندار تهران و بخشدار کن، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، رئیس اورژانس کشور، فرماندهان نیروهای مسلح از فراجا و سپاه در محل آمدند و حتی وزرای دیگر مرتبط و نمایندگان مجلس، همه و همه آمدند و از نزدیک علاوه بر بررسی اوضاع، بر روند خدمات رسانی مدیریت شهری، هلال احمر و بسیجیان و گروه‌های جهادی همراهی کردند. صادقانه باید بگویم سنگ تمام همدلی بود و در تمامی لحظات فرماندار تهران و معاون هماهنگی و عمران استاندار تهران و دادستانی تهران کنار مدیریت شهری بودند.
آموزه‌های اصلی این حادثه تلخ شاید همین سرعت حضور و رفتار بدون تشریفاتی و جهادی مدیران ارشد نظام در کنار حس همدلی و سرعت بالای خدمت رسانی در بحران بود که باعث شد شاید بتوان به جرأت گفت رکوردشکنی در تخلیه گل و لای در این حجم بالا و بازگشت اوضاع به شرایط عادی بود. البته علت دقیق حادثه و نحوه بازسازی جزو وظایف مدیریت شهری نیست، هر چند که ما مسئولانه کماکان ضمن حضور در محل، در صورت نیاز، هر کمکی لازم باشد در کنار متولیان امر انجام خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27948

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.