• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سپاهان بابت بازار نقل و انتقالات نگرانی نداشته باشد

  • 01 مرداد 1401 - 10:36
سپاهان بابت بازار نقل و انتقالات نگرانی نداشته باشد

مجتبی توتونی در گفت‌وگو با ایسنا درباره فعالیت سپاهان در بازار پر هیاهو نقل‌ و انتقالات لیگ برتر فوتبال، اظهار کرد: قاعده و اصول کار این است که جذب بازیکن با نظر سرمربی انجام شود. پس ابتدا سپاهان باید سرمربی را انتخاب می‌کرد تا با مشخص شدن ایده‌ها و طرز فکر او، جذب بازیکن شروع شود.

وی افزود: با اینکه مورایس تازه به ایران آمده، اما قطعاً با دیدن فیلم‌ها و مشاوره با کارشناسان و باشگاه برای تکمیل تیم و پوشش نقاط ضعف اقدام به جذب بازیکن کرده است.

این مدرس AFC با اشاره به معرفی  نسبتاً هم‌زمان سرمربیان استقلال و سپاهان، تأکید کرد: استقلال بازیکن زیادی از دست نداد. تقریباً تیم کامل بود و با جذب ۲ یا ۳ بازیکن آماده لیگ می‌شود. در بازار نقل و انتقالات حدود ۶ تغییر در یک تیم ایجاد می‌شود که اصلاً برای یک باشگاه خوب نیست که متأسفانه این روال غلط در اصفهان وجود دارد.

نباید هر سال تیم زیر و رو شود

این پیشکسوت فوتبال با تاکید بر اهمیت ثبات کادر مدیریتی و سرمربی در تحقق برنامه‌ها، توضیح داد: نباید هر سال تیم زیر و رو شود. در فوتبال ما ثبات مدیریت و مربی نداریم، در تیم‌های بزرگ اروپایی در بازار نقل و انتقالات تغییرات بزرگی رخ نمی‌دهد و تیم‌هایی مانند رئال مادرید، منچستر و… مصادیقی از این حرکت هستند که نهایتاً ۲ یا ۳ بازیکن جذب می‌کنند.

توتونی یادآور شد: به عقیده من جدای از نتیجه، سپاهان در دو فصل اخیر از لحاظ نفری تیم بسیار خوب و کاملی داشته است. از طرفی از دست دادن ۳ یا ۴ بازیکن مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. حدود ۶۰ درصد تیم با بازیکنان فصل گذشته حفظ شده و با توجه به نیاز باید بازیکن جدید جذب شود.

این کارشناس فوتبال با اشاره به کامل بودن ترکیب نفری سپاهان در فصل گذشته، خاطرنشان کرد: به جرات می‌توان گفت سپاهان از لحاظ بازیکن کامل و بدون نقص بود، اما کادر فنی نتوانستند به نحو شایسته از آن‌ها استفاده کنند. به عقیده من ۲ یا ۳ نفر از کسانی که از سپاهان جدا شدند، مورد نیاز نبودند و لطمه‌ای به تیم نخواهد زد. البته ۲ نفر تأثیرگذار هم رفتند که جایگزین آنان جذب می‌شوند.

کار حیاتی بر دوش سرمربی است

توتونی هنر اصلی سرمربی را ارتقا بازیکن دانست و گفت: در فوتبال سرمربی عامل ارتقا بازیکن از نمره ۶ به ۸ و ۹ است. کار حیاتی بر دوش مربی است که نقاط ضعف هر بازیکن را شناسایی کرده، پوشش داده و نقاط قوت او را توسعه می‌دهد. سرمربی هنرمند با تمرین درست، بازیکن خوب را می‌گیرد و تبدیل به بازیکن عالی کرده و به میدان می‌فرستد.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: سپاهان نباید نگرانی بابت بازار نقل و انتقالات و تیم‌های کهکشانی داشته باشد. علاوه بر جذب مهره‌های خوب، کنترل و مدیریت آن‌ها مهم‌تر است

وی با اشاره به تأثیر مثبت شناخت و سابقه همکاری مورایس با کادر فنی غیر ایرانی سپاهان، تصریح کرد: در فوتبال غیر از تیم داخل زمین، تیم خارج زمین متشکل از سرمربی، دستیاران و کادر مدیریتی بیرون نیز برای رسیدن به موفقیت دخیل هستند. پس سرمربی باید کسانی را کنار خود بیاورد که به کارشان معتقد است تا در یک جهت حرکت کنند که امیدوارم این اتفاق در مورد مورایس نیز رخ دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=26249

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.