• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

سوم خرداد تبلور ایثار، شهادت و حماسه آفرینی‌های است

  • 02 خرداد 1401 - 12:42
سوم خرداد تبلور ایثار، شهادت و حماسه آفرینی‌های است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر که در ستاد این نیرو و با حضور جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان این نیرو برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت به مناسبت شهادت شهید پاسدار حسن صیاد خدایی به دست دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: سوم خردادماه روز مقاومت، ایثار، شهادت و حماسه آفرینی‌های مجاهدانه سربازان ولایی و الهی است که همواره در تاریخ به یادگار می‌ماند و بی‌تردید چنین روزی خار چشم دشمنان نظام و سردمداران استکبار جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، این پیام بسیار ارزشمندی برای تمامی رزمندگان اسلام در ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی داشت که ما همه سرباز خداوند و ولایت هستیم و به این سربازی افتخار می‌کنیم.

امیر واحدی با اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش در عملیات آزادسازی خرمشهر خاطر نشان کرد: نقش نیروی هوایی ارتش در عملیات آزادسازی خرمشهر یک نقش پررنگ و منحصر به فرد بود. خلبانان نیروی هوایی ارتش با بیش از ٢٢ سورتی پرواز عکس برداری و ١٣٠ سورتی پرواز بمباران و بیش از ٩٠٠ سورتی اسکرامبل و گشت هوایی رزمی و بالغ بر ٢ هزار و ۵٠٠ سورتی پرواز پشتیبانی و سوخت‌گیری توانستند نقش کلیدی در پیروزی خرمشهر داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه اقدامات دلاور مردان نیروی هوایی ارتش در عملیات آزادسازی خرمشهر بسیار ارزشمند و یکی از پایه‌های پیروزی رزمندگان اسلام بود، تصریح کرد: اگر پل روی اروندرود توسط زنده‌یاد محمود اسکندری و امیر سرتیپ زمانی منهدم نشده بود، شاید پیروزی به این سرعت حاصل نمی‌شد.

همچنین در این مراسم از خانواده‌های شهدای نیروی هوایی ارتش، خلبان شهید جهانگیر انقطاع، شهید علی اکبر رضایت و شهید عبدالله مستوری که در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل شده بودند و همچنین امیر سرتیپ دوم خلبان صدر سعیدی، امیر سرتیپ دوم خلبان عطاالله محبی و امیر سرتیپ جواد شکرایی‌فرد نیز تجلیل شد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=22294

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.