• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سوریه باید در اجلاس آتی اتحادیه عرب حضور داشته باشد

  • 06 آذر 1400 - 11:42
سوریه باید در اجلاس آتی اتحادیه عرب حضور داشته باشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر سخنانی را در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مطرح کرد. وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا سوریه در اجلاس آتی اتحادیه عرب شرکت خواهد کرد یا نه، پاسخ داد: سوریه باید حضور داشته باشد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور الجزایر یادآور شد: زمانی که ما یک اجلاس را برگزار می کنیم، به دنبال آن هستیم تا همه جهان عرب را گردهم آوریم. ما کشوری هستیم که همواره به دنبال اتحاد جهان عرب بوده ایم.

چندی پیش، «رمطان لعمامره» وزیر خارجه اتحادیه عرب سخنانی را در خصوص لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مطرح کرد. وی گفت: موضع ما همیشه در این زمینه ثابت بوده است. این مقام الجزایری تصریح کرد: ما پیشتر هم اعلام کرده بودیم که لازم است سوریه به اتحادیه عرب بازگردد اما کسی به این موضوع توجهی نکرد. اکنون ما خواستار تحقق این مهم هستیم.

لعمامره افزود: الجزایر از همان ابتدا با تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب مخالف بود. ما در تلاش هستیم تا زمینه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را فراهم کنیم. گفتنی است، پیشتر نیز مقامات سیاسی الجزایر بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تأکید کرده بودند.

اخیراً منابع خبری گزارش دادند که «عبدالله بن زائد آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات پس از گذشت حدود ۱۰ سال در صدر هیأتی بلندپایه وارد دمشق شده و با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=11639

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.