• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

سهمیه سه شطرنجباز ایران برای رقابت در جمع ۱۰۰ نفر برتر جهان

  • 31 شهریور 1400 - 7:53
سهمیه سه شطرنجباز ایران برای رقابت در جمع ۱۰۰ نفر برتر جهان

به گزارش مهر، رقابت های گرند سوئیس از جمله تورنمنت های ثبت شده در تقویم فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) برای سال جاری میلادی است که در هر دو بخش مردان و بانوان برگزار می شود.

شرکت کنندگان در هر بخش جزو ۱۰۰ نفر برتر جهان هستند که سهمیه حضور در این رقابت ها را به دست آورده اند. سه شطرنجباز کشورمان هم از جمله شرکت کنندگان در این رقابت ها هستند.

پرهام مقصودلو و سارا خادم الشریعه به واسطه جایگاهی که در ریتینگ جهانی دارند صاحب سهمیه حضور در مسابقات گرند سوئیس شده اند. محمد امین طباطبایی هم سومین سهمیه شطرنج ایران را برای شرکت در این رقابت ها به دست آورده است.

طباطبایی جزو بازیکنان رزرو برای مسابقات گرند سوئیس بود که به دنبال انصراف برخی شطرنجبازان و همچنین با توجه به عملکردی که در مسابقات جام جهانی روسیه داشت وارد فهرست اصلی رقابت ها شد. طباطبایی در جام جهانی روسیه تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت و در جمع هشت نفر برتر مسابقات قرار گرفت.

مسابقات شطرنج گرندسوئیس طی روزهای ۳ تا ۱۷ آبان ماه (۲۵ اکتبر تا ۸ نوامبر) به میزبانی لتونی برگزار می شود.

این برای نخستین بار است که شطرنجبازان ایران سهمیه حضور در مسابقات گرند سوئیس را کسب می کنند. دو نفر این رقابت ها در هر بخش سهمیه مسابقات کاندیداتوری جهان را به دست می آوردند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=6439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.